Samomluva
Jana
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli je normální si každý večer nebo někdy i přes den na procházce povídat sám ze sebou, ale ne nahlas jen ve své hlavě. Řeším svůj život, svoji minulost jak jsem mohla věci udělat jinak, bývalé vztahy a taky i budoucnost. Občas se do toho tak ponořim že nevnimam ani okolí a pak si jen řeknu že jsem asi blázen. Je to normální nebo bych s tím měla něco dělat. Nějak mě to neomezuje dokážu fungovat tak i tak. Nejsem z toho rozhozená spis mi přijde že se pak víc uklidnim a cítím klid. Nemám žádné přátele, každý den jsem sama, muže to by i tím ? Ze se nám komu svěřit s tím. S přítelem takové věci resit nechci. Přijde mi ze se ani dlouho nedokážu na něco soustředit a hned řeším něco ve své hlavě

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Jano,
děkujeme za dotaz. Bohužel bez dalších a komplexnějších informací se obávám, že ani takto na dálku nejsme schopni adekvátně poradit. Bývá běžné, že si sami v určité míře se sebou povídáme, přemýšlíme nad životem apod. Někdy to již může být za hranou, kdy nám to působí potíže v běžném fungování a je to velmi obtěžující. To už může být příznakem nějakého duševního onemocnění.
Může Vám pomoci vyšetření psychologem nebo psychiatrem, který posoudí závažnost vaší samomluvy a navrhne nějaký další vhodný postup. Možná by postačila pouze nějaká psychoterapeutická podpora. V dotazu píšete, že jste často sama a s partnerem o nějakých věcech hovořit nechcete nebo z nějakého důvodu nemůžete. Je dobré o svém prožívání, starostech, trápení, ale i radostech s někým bezpečně hovořit. Na Vašem místě bych psychoterapii, třeba i krátkodobě, zvážila. Můžete si domluvit pár sezení a pak uvidíte, zda Vám to sedne či ne. Je dobré nebýt za každou cenu sama!
Variantou je i návštěva některé z adiktologických ambulancí vzhledem k Vaší historii užívání.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na vhodná zařízení zašleme.
Stačí Vám to takto?
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová