Otazka
LEGO
Beru pervitin 2 roky, kedru si dám málokdy, abych do ní nezkloula. Začínala jsem tak, že jsem brala denně. Pak došly prachy, tak se intenzita snižovala.Žiju s otcem (máma umřela) a ten půjde za chvíli do důchodu, proto vim, že bych si měla dodělat školu, abych sehnala práci a mohla utáhnout nájem. To mě motivovalo k tomu, abych postupně snižovala intenzitu natolik, že teď beru jenom v pátek a v sobotu, abych byla schopná chodit přes tejden do školy, protože minulej rok jsem chodila do školy na dojezdu a to bylo hrozný. Chci si fakt dodělat školu a myslim, že by to mohlo jít. Problém je v tom, že si nemyslim, že bych už teď byla závislá, vim, že už si dokážu přikázat, ale když přestanu úplně, tak nevim, co byh měla dělat, s kým bych se měla bavit, když nikoho krom heráků a perníkářů neznám... Co dělaj lidi, který brali a sekli s tím ??????????????????????????????????????????

Odpověděl: Hana Skořepová
Těžká odpověď, ale takových lidí, kteří s tím přestali, je víc a tak to určitě funguje. Pokud by jste se rozhodla pro abstinenci a chtěla se o tom s někým bavit je ta možnost v Denním stacionáři, v našem KC anebo v Prev-centrum. Pokud budete abstinovat alespoň dva měsíce, pak byste mohla přecházet do Doléčovacího centra, kde se scházejí lidé, kteří měli problémy s drogami, léčili se, a nyní se pokouší abstinovat ve svém původním prostředí. Mnozí si našli nové známé mezi nimi a podporují se ve svém rozhodnutí. Vrátili se ke svým starým zájmům a koníčkům a v neposlední řadě jim pomáhá rodina. Jinak si myslím, že lidi, kteří neberou, se kterými byste mohla trávit volný čas, se dají najít přes školu nebo přes budoucí zaměstnání. Možná je i nyní někdo ve Vašem okolí, stačí se lépe porozhlédnout. Třeba kamarád( ka) z dřívější doby, s kterou jste se neviděla. Pokud bude chtít o tom mluvit více osobně, ozvěte se na naše tel.číslo do KC: 02/ 83 87 21 86 denně mezi 8-21 hod.