Opiáty
Melper
Dobrý večer, jsem uživatelem opiátů asi 5let. Užívám OXYCONTIN a MST A ňákou sračku od kamaráda...Je mi 40let. Do toho užívám Lyricu, na spaní Kventianax. Začal jsem kvůli sociální fobii, kterou jsem léčil asi 4 roky.ale nebyl jsem schopný vyrazit vůbec nikam, nákup, natož do práce. Vzít malého rychle v družine a do auta.Ale to nikoho doma nezajímalo. Když sem si postěžoval, tak mi neodpovídali. Nikdo nikdy nepomohl z rodičů, až na výjimky. Máš všechno, tak co ti chybí byla odpovědět doma.a já v zoufalství chystal sebevraždu. Myšlenky mám pořád, tady není kdy najit pomoct...
Ja zatim hledal ňáké
příjmy, alespoň malému na jídlo a nějaký obleček. Řešil jsem to půjčkami atd. Nakonec exekuce na byt v OV po babičce a my skončili na ulici a pak na ubytovně mezi těma nej.pak se objevil bratranek jak nam pomůže, nabidl účet, par měsíců OK, pak nám sbalil aj to málo co zbylo.Teď jsem v prčicích, mám strach, že dopadnu stejně. Hledám prostě východisko,doma je mladý. Začalo to panáčkem a skončilo dopravni nehodou a to byl spouštěč chlastu, kdy jsem začal chodit o půl 4ráno do stánku na 6 pleskaček
rumu. To skončilo léčebnou, kterou jsem po 10dnech musel skončit a já skončil ješte vic na dne, kdy vám je pořád na blití a boli vás každý pohyb kolena, klouby, nemluvite s nikým .To není žádné východisko. Potřebuji se zbavit závislostí a poradit se co a jak. Někoho komu můžu věřit a říct mu vše. Teď je průser, že mám opiáty na pár dní a nevím co pak. Mám strach, několik let jsem se léčil po psychiatrických ambalancich a minulo se vše účinkem. Mám strach hlavně o svojeho Tomáška, nechci mu delat ostudu, nevím jak ho budu v absťáku dopravovat do školy a nenadělat si další problémy. To jak někdo pozná a že při těch lidech pozná, tak su v hajzlu a bez něho. Prosím moc o pomoc. Moc děkuji. Petr Z.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Petře,
děkujeme Vám za důvěru, se kterou se na nás obracíte. Popisujete toho opravdu mnoho, psychické potíže v podobě sociální fobie a opakujících se myšlenek na sebevraždu, pocity, že Vám nikdo nepomůže, finanční potíže, odvykací stavy, také máte v péči syna. Obávám se, že je to nad rámec možností internetového poradenství.
Bylo by vhodné se obrátit na nějakou adiktologickou ambulanci a vše v klidu probrat. Kolegové s Vámi proberou všechny možnosti pomoci a pomohou Vám najít vhodnou cestu. Píšete, že se cítíte sám na své problémy a bez pomoci. Je fajn nebýt na to sám a vyhledat terapeutickou pomoc určitě není ostuda. Určitě je na místě také informovat svého psychiatra o aktuální situaci s užíváním dalších léků a opiátů. Jednou s možných cest může být také opiátová substituce. Farmakoterapie od psychiatra je určitě fajn, ale s psychoterapeutickou podporou jde ruku v ruce a je její neoddělitelnou součástí.
Ve Zlíně se můžete obrátit např. zde:
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Ambulantní program
třída Tomáše Bati 202, Zlín, 763 02
Tel.: 775 426 989, 778 417 681 , 771 131 629
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticke-centrum-ve-zlinskem-kraji/
Případně další kontakty najdete zde v rubrice mapa pomoci, je z čeho si vybírat:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=&r=15#f173
Píšete, že míváte myšlenky na sebevraždu. Určitě vyhledejte pomoc, co nejrychleji. Kdybyste potřeboval pomoc okamžitě, Váš stav se zhoršoval, neváhejte si zavolat rychlou záchrannou službu.
Můžete také využít krizové telefonické linky pomoci, které fungují non stop.
Např. zde:
Pražská linka důvěry
222 580 697
CENTRUM KRIZOVÉ INTERVENCE
284 016 666
Linka první psychické pomoci
116 123
Stačí Vám to zatím takto? Kdyby Vás cokoliv napadlo nebo se potřeboval doptat, klidně ještě napište. Budu ráda, když napíšete, jak se situace vyvíjí. Jsme tu pro Vás.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová