Xanax
Oliwia
Dobrý den.Obracim se na Vas s prosbou..asi rok mi je psan Xanax, kvuli klinickym depresim a již vim, že jsem na něm závislá. Nyni užívám 5mg denně a dávka mi přestává stačit. Chtěla bych se toho zbavit, již jsem se sama pokoušela přestat, ale měla jsem epil. záchvat vyvolaný právě tím, že jsem leky vysadila úplně. Ještě užívám Mirtazapin 45mg 2x denně a čeho se bojím nejvíce je právě opakování epilepsie..jinak jsem byla dříve v pořádku bez léků, ale dostala jsem se životní situace, kdy mne úplně složila nevěra manžela a následný rozvod, od té doby cca 3 roky trpím klinickou depresí. Nyní jsem rozhodnuta vyhledat jinou psych.pomoc než jsem dosud měla, protože bych se chtěla opravdu zbavit těchto závislostí na Xanaxu Přibližně za měsíc a půl jsem objednaná k jinému lékaři s kterým chci vyřešit právě tento problém, jen nevím jak to té doby vydržím, protože již teď se snažím snižovat dávku Xanaxu, kterého již moc nemám. Je to začarovaný kruh a já jiz nevim jak z toho ven..Můžete mi prosím poradit jak postupovat dále či nějaké speciální poradenství v okolí Hradce Králové navštívit nebo zavolat..moc děkuji za rady..a zdravím O.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Zdravím Vás Oliwie,
děkujeme za Váš dotaz. Bohužel toto po internetu nejsme schopni ideálně vyřešit. Píšete, že jste se sama pokoušela vysadit Xanax, ale Váš stav se komplikoval epileptickým záchvatem. Nevím, zda jste vysazovala sama či po dohodě s Vaším lékařem. Vysazovat benzodiazepiny je potřeba opravdu pomalinku a opatrně. Bylo by vhodné, aby Váš psychiatr o Vaší tendenci k vysazení Xanaxu věděl. Není dobré, aby se mu zasahovalo do medikace bez jeho vědomí, je zde nutná spolupráce. Je fajn, že vyhledáváte odbornou pomoc.
Bylo by vhodné spolupracovat s nějakou adiktologickou službou, kde se na své obtíže se závislostí na Xanaxu můžete podívat komplexněji a společně najít vhodné strategie ke zvládání chutí. Dobré by bylo také vyhledat psychoterapeutickou podporu a zkusit zpracovat Vaše náročné období terapeuticky. Je jasné, že Vám Xanax přinášel trochu úlevu. Nicméně není nad to, že s Vámi je někdo na blízku a můžete o tom bezpečně mluvit.
Je také možné, že vysazování v ambulantní formě bude i tak náročné, pak je možnost krátkodobého pobytu na detoxifikační jednotce, kde budete neustále pod lékařským dohledem.
Doporučuji Vám v klidu probrat všechny možnosti v Adiktologické ambulanci a pak si zvolit, kam se vydáte.
V Hradci Králové se můžete obrátit zde:
Ambulantní program, LAXUS z.ú.
Gočárova 1620
Hradec Králové
Telefon: +420 777 033 618
E-mail: ambulance.hradec@laxus.cz
Web: http://www.laxus.cz/centra/ambulantni-centrum-hradec-kralove/
Provozní doba:
• Po - Čt 9:00-16:00
• Pá 9:00-14:00
www: http://www.laxus.cz
Kdyby Vás cokoliv napadlo, nebo jste se potřebovala doptat, neváhejte znovu napsat. Jsme tu pro Vás!
Přeji Vám vše dobré a držím palce.
S pozdravem,
Nikol Spůrová