muzu byt zavisla na marihuane???????
muchao
je mi 15 a uz od 11 let kourim marihuanu ze zacatku s prestavkami v poslednim roce stale zkusila jsem uz pervitin a trip kouli a toulen ale nic mi to moc neudelalo jen na trave mam ten dobrej pocit ale mam problem nemuzu bez ni myslet ani spat proste nic nekdo mi rikal ze muzu byt zavisla na pervitinu a jenom hulit protoze nemam co smazit?????muze to byt pravda??????

Odpověděl: Bára Orlíková
K tomu, zda je možná závislost na marihuaně, vám můžu říst následující: Při dlouhodobém, častém a pravidelném užívání marihuany by se pravděpodobně o návyku mluvit dalo. Zpravidla se uvádí, že užívání konopných drog může za určitých podmínek vést k psychické závislosti, fyzická závislost nebyla prokázána. Potenciál vzniku závislosti je ve srovnání s jinými drogami poměrně nízký. Problém je v tom, že v čím mladším věku člověk s drogami včetně alkoholu začne, tím větší je riziko vzniku závislosti a/nebo různých zdravotních poškození. Možná by stálo za to taky trochu popřemýšlet, zda ten váš životní styl s trávou je pro vás opravdu to nejlepší, dostat se v patnácti do situace, kdy bez trávy nemůžete myslet a spát, není zrovna výhra... Ty další experimenty s dalšími drogami taky nejsou úplně bezpečné, zvlášť ten toluen. Buďte na sebe opatrná. Závěru vašeho dotazu jsem asi úplně neporozuměla - pokud se ptáte na to, zda můžete být závislá na pervitinu, pokud ho neužíváte a užíváte marihuanu... tak to asi možné není. Je možné, aby někdo, kdo je závislý na pervitinu a zrovna ho nemá k dispozici, vzal zavděk jinou drogou, třeba marihuanou, i když neposkytuje ten úplně žádaný účinek. Taky si dokážu představit, že někdo se pokusí přestat sám s užíváním pervitinu a začne pravidelně kouřit marihuanu, protože není schopný zůstat úplně bez užívání jakýchkoliv drog. Možná kdybyste se pokusila mi víc popsat, na co se vlastně ptáte, můžu vám líp odpovědět.