Problém s bratrem
No prostě je to tak, bratr se na civilce naučil smažit a pak jsme mu na to přišli. Slíbil, že toho nechá a nějakou dobu nebral. Rodiče ho zapsali na docela drahou školu, aby z něj taky něco pořádnýho bylo,hodně jim na něm záleží, pak je taky docela dost naštvalo, když jednou přišli dopoledne domů a zjistili, že se válí v posteli a na školu se vytentoval. Protože se to opakovalo, tak po mě chtějí abych ho po ránu budil jak malýho. Nedokážete si představit, jak je to složitý. Budím ho třikrát, on tak něco zabručí a otočí se na druhej bok a zase usne, tak ho budím zase a stejně potom přijde pozdě. Nebo je vzhůru, ale tváří se jako po vopici, má pytlíky pod očima z nevyspání a něčím po mě hodí a chce, abych mu dal pokoj, že je to jeho život a jeho škola. Moje matka to už vůbec nechce řešit, trvá na tom, že jako dospělí se o sebe musíme přece umět postarat, navíc já jsem starší. A rodiče samozřejmě pracují. Problém je, že se kolikrát cítím, jako bych bral já a ne brácha, mě tečou nervy on je v klídku a to musím ještě do práce, kde bývám různě, podle toho, jak je aktuální potřeba, třeba od 8-9 až do 19 hodin. Takže bez šance bratra nějak přesvědčovat nebo dokonce hlídat. Potřeboval bych poradit, jak se to dá řešit, nebo nějaký prášky na uklidnění, pro mě, nebo brzo skončím ve cvokhausu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, podle toho, co píšete, to rozhodně nemáte lehké. Asi nás oba napadá to samé - jak dlouho se to dá ještě vydržet? Myslím, že by to chtělo vyjasnit si s rodiči Vaší roli v bratrově životě. Proč byste měl přebírat zodpovědnost za jeho život? Jak Vám pak má zbýt čas na Váš vlastní. Bratr má pravdu v tom, že je to jeho život a jeho škola (to, že mu jí rodiče platí je jiná věc, taky se to dá změnit). Je dospělý a pokud nebude chtít svým vztahem k drogám nic dělat, je to jeho rozhodnutí. Samozřejmě, že ovlivňuje i Vaše životy, tím, že je Vám blízký, bydlíte ve stejném bytě apod. Proto máte určitě právo na to říct mu svůj názor a případně určit jasná pravidla, za kterých pro Vás bude přijatelné s ním bydlet. Z Vašeho popisu mi ale vlastně nevyplívá, jak moc má teď bratr problém s drogami a jak to berou rodiče. Trvají jen na tom aby chodil do školy? Nebo chtějí, aby se svou závislostí něco dělal? Pokud byste hledal podporu pro sebe, což si určitě zasloužíte, napiště, ve kterém městě bydlíte a já Vám pošlu kontakt na nějaké zařízení nebo odborníka. Zatím hodně sil!