Alkoholismus
Brigita
Dobrý den, děkuji za všechny odpovědi a rady, dnes mám snad poslední dotaz. Probírala jsem s tátou jeho alkoholismus, netlačím, aby šel znovu do léčebny, nabízím mu i jiné možnosti, ale nechce v tomhle směru nic dělat. Hrozím mu i soudem o zbavení svéprávnosti, ale v tom případě se mi směje do očí. Nevím jestli se mám do soudu pustit, nechci tátovi ublížit, nebo se mu pomstít, chci mu jen pomoci. Ale už se skoro bojím, že je to můj problém, že já nedokážu s tím, jaký je žít, ale já to opravdu nedokážu, hrozně mě to bolí, ničí to můj život, neumím si představit, že kvůli chlastu umře, asi jsem na něm závislá víc, než je zdravé, a to už je mi 25 let. Tátův doktor z léčebny mi kdysi poradil, ať se na něj vykašlu a nechám ho svému osudu. Bojím se, že mě utrápí dřív než sebe. Už opravdu nemůžu - buď on bez pití, nebo raději nic. Obávám se, že psychiatra spíš potřebuju já, proto Vás, kupodivu, prosím o kontakt pro mě. Děkuji. Zatím nashledanou Brigita.

Odpověděl: Jakub Minařík
No - možná je to v danou chvíli fakt víc váš problém než táty. Ono existuje něco, co se popisuje jako porucha vyvolaná závislostí někoho blízkého. Ta mimo jiné může být i příčinou toho, že vaše pokusy o to pomoci selhávají. Možná, když si to sama porovnáte, bude to mít efekt i pro tátu. :-) P.s. Já jen nějak nemohu nejít odkud jste. Jsem si téměř jist, že jste mi to v jednom dotazu psala, ale nemohu ho najít, nebo jsem slepej. Zkuste mi prosím ještě jednou napsat lokalitu (klidně do skryté poznámky), já zkusím někoho vyhledat.