Pervitin a spánek
Kristina
Dobrý den, před rokem jsem měla poprvé pervitin...dosud celkem šestkrát a vždy po něm následovaly problémy se spánkem: ve všech případech jsem si to vzala dopoledne na afterparty. Ne moc..asi tak za 100. Předtím jsem v noci nespala, byla na akci (na tabletách). Spát jsem šla potom večer, byla jsem šíleně utahaná, ale nemohla jsem dlouho usnout...pak nakonec se mi to povedlo, ale po tak třech hodinách jsem se probudila a už jsem nezabrala. Samozřejmě pak celý den nestál za nic (nabízí se mi příhodnější výraz, ale nebudu sprostá :). Ale to nebylo všechno, druhý večer nastal opět problém s usínáním a už mi začínalo z nedostatku spánku hrabat (podivné asociace, napadaly mě myšlenky, které nebyly moje, navíc nedávaly smysl). Nakonec jsem k ránu usnula a následující dva dny bych spala pořád :) Je to po pervitinu takhle vždy, nebo jsem na to extrémně přecitlivělá?? Nemám přístup k práškům na spaní, ty volně prodejné bylinky mi nikdy nepomohly...pokud si zase někdy dám (zatím nemám chuť, ale v budoucnu to nevylučuji), existuje něco, co mi na spánek pomůže?

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, tohle je docela obvyklý průběh užití pervitinu. Nemyslím si, že byste byla extrémně přecitlivělá, každý může tyto příznaky prožívat jinak, ale s podobnými problémy se nejspíš potýká velká část příležitostných uživatelů pervitinu. S velkou pravděpodobností se vám to stane zas, pokud si pervitin vezmete. Bylinné preparáty vám mohou trochu pomoci, ale nemůžete po nich chtít moc. Nemůžu vám doporučit ale žádné jiné přípravky na spaní, protože kromě rostlinných preparátů jsou v podstatě všechny na předpis a obávám se, že na takové potíže, jaké popisujete, vám žádný lékař léky na spaní nepředepíše. Navíc, řešit potíže po užití jedné drogy jinou "drogou" není úplně šťastné řešení. Už takhle myslím má váš organismus co dělat, když ho během jediného dne vystavíte účinkům MDMA a pervitinu, to je poměrně značná zátěž. Krom účinků, které popisujete, mají totiž obě drogy další nepříliš příznivé efekty, včetně rizika závislosti, které u pevitinu vnímám jako výraznější. Pokud byste chtěla víc informací o jednotlivých látkách, stačí se podívat do rubrik Stimulční drogy/pervitin a Halucinogeny/Extáze (je řazena na pomezí stimulačních a halucinogenních látek). No, takže vám asi moc neporadím. Jsou totiž vlastně jen dvě možnosti - buď si odpoustíte užití pervitinu a budete lépe spát nebo si pervitin neodpustíte a je velké riziko, že si svou zkušenost zopakujete. Je mi líto.