pomoc
mary
S dcerou jsem byla v poradne,kde se potvrdilo,ze mela par davek pervitinu(snupala).Nyni dochazi sama a tvrdi,ze nic nebere.Je velmi snaziva auci se dobre.Dnes jsem si vsimla,ze ma na rukach dve cervene tecky,tvrdi mi ze ji popichal komar,ale mne se to nezda.Neprohlizim ji.Vubec nevim ,jak se mam zachovat.V poradne jsme se domluvili na urcitych pravidlech,ktera dodrzuji,ale mam strasny strach,ktereho se nemuzu zbavit.Nevim s kym se styka.Je ji 14 let a na cem se domluvime ,to dodrzi.Jestli mi lze,to v nekterych pripadech nepoznam. Beru ji ,ze je v poradku,ale ma takove vykyvy v chovani.,ted chodi brzy spat a zavira se do sebe,tvrdi,ze je unavena.Vecer si pise sms.Vubec nevim,jestli s ni mam znovu na dane tema mluvit,zda vsechno nepokazim tim,ze ji neverim.Prosim poradte.Doma nejsme moc zvykli mezi sebou komunikovat,jen dulezite veci.

Odpověděl:
Dobrý den Mary, chápu, že situace, ve které teď jste, pro Vás není jednoduchá. Máte strach, jestli Vám něco neuniklo, jestli dcera nebere i po Vaší návštěvě v poradně. Věřím, že je těžké se toho strachu zbavit. Dovolte mi nejdřív krátce zrekapitulovat, co jste napsala: dcera dochází sama do poradny, učí se, je snaživá. Na čem se domluvíte, to dodrží. Je jí 14 a má výkyvy v chování a zavírá se do sebe. Na druhou stranu jste našla dvě červené tečky (pro Vás neznámého původu), chodí brzo spát, je unavená, neznáte její kamarády a komu píše sms. Na konci píšete, že nejste moc zvyklí doma komunikovat. Napadá mě, jestli to není právě v tom. Pokud byste doma začaly komunikovat (a to nemám na mysli "výslechy" typu: s kým se kamarádíš a s kým si smskuješ?!, ale naopak projevení zájmu, že Vám to není jedno, že Vás to opravdu zajímá a není to "jen" kontrola), možná by některé z Vašich otázek mohly zmizet. Je fakt, že Vaší dceři je 14 a že je v pubertě, což znamená, že může být stažená trochu víc do sebe, ale taky je určitě dobře, že si jí všímáte a že Vám to není jedno. A také, že obě dodržujete ty pravidla, na kterých jste se dohodly. Myslím si, že hovorem o těchto věcech byste nic pokazit nemusela (opkuji zde, že záleží i na způsobu komunikace), nedůvěrou už možná ano. Z toho, co píšete, mám dojem, že se Vaše dcera snaží(?). Na závěr Vám přeju hodně štěstí, síly a trpělivosti. Kdybyste cokoliv potřebovala, můžete se obrátit i na naší poradenskou linku: 283 872 186 (příp. i do té poradny, z kterou už máte zkušenost) nebo znovu napsat. Tak se držte a mluvte o tom... :)