Prosba
smutny
Dobrý den, cca 7 měsíců mám partnera, který užívá kokain a extázy , snažil jsem se udélat dohodu,.že když budeme spolu nemude nic užívat ,ale obávám se, že tomu nedokáže dostát i když tvrdí, že nic neužil. Bohužel nedokážu určit dle chování zda ano či ne i když dle internetu se vyskytují příznaky. Skřípání zubů ve spánků, svalové "cukání" končetin či v tváři při spánku,zvýšená chuť na sex. Většinou užívá na párty či s přáteli, rád bych nějak chtěl minimalizovat konzumaci a zda poradíte jak poznat užiťí či zda je nějaký druh jak léčit. Nechci dělat scény a snažit se uvěřit, ale ....

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
nemáte to vůbec jednoduché. Píšete, že užívá na party či s přáteli. Jak často? Pokud jde potom k vám, slib vlastně dodržel. Když jste byli spolu, nic neužil....Jak často jste spolu?
Zdá se, že máte nastudované příznaky intoxikace. Možnosti, jak by se partner mohl léčit jsou buď formou ambulantní adiktologické léčby nebo rezidenční formou hospitalizace.
Kontakty najdete na www.drogy-info.cz rubrika Mapa pomoci.
Píšete, že jste udělal dohodu, že když budete spolu, nebude užívat.  Bylo to z vaší strany spíše přání nebo s tím partner souhlasil? Co chtěl partner? Je jeho přáním minimalizovat konzumaci či abstinovat?
To jsou docela důležité otázky, které byste si měl položit, protože pokud v tom nebudete za jedno s partnerem, moc šancí, jak mu pomoci nemáte. Nelze dělat něco pro druhého, když s tím nesouhlasí.
Mohu vám nabídnout prostor v Poradně pro rodiče a blízké, kde můžete více o svém problému pohovořit, získat informace, co vše můžete udělat, popř. zvážit, jak s celou situací naložit.
Poradna pro rodiče a blízké SANANIM tel.284 824 234 nebo mobil 739 268 527
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Přeji hezký den, Dana Pěčová