Toxikologicke vyšetření
Jurrranka
Dobrý den chci se zeptat, jdu na toxikologicke vysetreni a naposledy jsem pozila drogu pervitin před 2 měsíci a abstinuji. Může být ještě něco v nálezu?

Odpověděl: Amrit Sen
Jurrranko zdravím Vás,
díky za důvěru. Pokud jste pervitin užila naposledy před 2. měsíci a jste od té doby čistá od všech drog, mělo by Vaše případné testování vyjít negativně.
Nepíšete kdo a z jakého důvodu by Vás měl testovat, jestli má jít o orientační rychlotest na pervitin a amfetaminové deriváty, nebo orientační multitest, či laboratorní vyšetření. Laboratorní toxikologické vyšetření se zpravidla dělá na širší spektrum drog.
Přikládám přehled detekovatelnosti u nás nejčastěji užívaných nealkoholových drog:
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
- detekce ze slin do 14 dní, obdobně, jako z krve
Extáze (MDMA)
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 hodin
- detekce z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny
- detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití
- detekce ze slin, obdobná, jako z krve
Benzodiazepiny
-detekce benzodiazepinů se odvíjí od vylučovacího poločasu jednotlivých léků, u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech.
Dlouhodobě působící Diazepam a některé další benzodiazepiny jsou detekovatelné z moči až 3 týdny, vzácně déle.
-detekce ze slin je obdobná, jako z krve, tedy ve výrazně kratším časovém horizontu.
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
- detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
- detekce z krve 1 den
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve, ale velmi obtížná
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.