Craving
Kasi
Dobrý den,
jakou mohu prosím poskytnou první pomoc člověku, jenž má bažení po pervitinu. Dotyčný abstinuje ca 20 dní, takže, mám pocit, teď je jedno z nejrizikovějších období ..
Druhou schůzku v KC má až další týden.
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Kasi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Nepíšete, v jakém vztahu k osobě ohrožené relapsem, či recidivou, kterou trápí craving, bažení jste. Nevíme, jakou, jak dlouho, ani jak intenzivně dotyčná osoba drogu/drogy užívala. Pokud bych znal aspoň některé ze zmiňovaných okolností, mohla být moje doporučení praktičtější a lépe cílená...
Předpokládám, že jste blízká osoba, takže Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje podporu, pomoc, poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům, partnerům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, který může proběhnout i anonymně, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní užitečné kroky, které můžete pro takto ohroženého blízkého podniknout. V případě zájmu si můžete sjednat průběžnější schůzky, abyste věděla, jak komunikovat a jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší a další čas, také, co je pomoc, a co už ne, tedy jakých chyb se rozhodně vyvarovat a také, jak ošetřit samu sebe.
Člověku, o kterém píšete, doporučuji nečekat do další schůzky a zavolat do kontaktního centra, ve kterém byl a se spolupracujícím pracovníkem/pracovnicí, nebo jeho kolegy situaci aspoň telefonicky konzutovat.
Předesílám, že kontaktní centrum není ideálním prostředím pro člověka, který abstinuje tak krátkou dobu a snaží se abstinenci udržet. Služeb kontaktních center využívají především klienti, kteří drogy aktivně užívají, nosí je u sebe a často o změně životního stylu ani neuvažují, jde tedy v tomto ohledu o velmi rizikové prostředí.
Bezpečnější se tedy jeví adiktologická ambulance, AT poradna, nebo denní stacionář. Pokud jde o dlouhodobější intenzivní užívání a závislost, měl by dotyčný zvážit intenzivnější terapii v rámci pobytové léčby.
Zpět k Vám, pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji zavolat a objednat se do naší specializované, bezplatné poradny:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké:
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Pokud se napoprvé nedovoláte, zkoušejte to dál, pracovníci právě konzultují s přítomnými klienty a v nejbližší možné době Vám zavolají zpět.
Pokud jste z jiné části republiky, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak můžete podle oblasti vyhledat kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a další obdobné služby sama, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám i blízké osobě vše dobré, držím palce!
Amrit Sen