dárcovství krve a pervitin
neinformovaná
Ahoj Jsem dárce krve. Nejsem na drogách závislá, přesto občas - tak 6x do roka maximálně, když jdem na "pařbu" si s kamarádkama šňupnem perník. A tedy dotaz: můžu či nemůžu darovat krev? Jak dlouho taková látka v krvi zůstává a mohlo by to kamukoliv ublížit? Děkuji za rychlou odpověď.

Odpověděl:
Ahoj, myslím, že chvályhodné, že jseš dárcem krve. Mám pocit, že když člověk daruje krev, vyplňuje před tím takový dotazník, kde je i dotaz na drogy. Toxigologické testy se u darované krve sice nedělají, ale mám dojem, že je na tvé zodpovědnosti, aby sis rozmyslela, jestli chceš dávat krev nebo experimentovat s drogama. Pervitin by z krve měl "vymizet" za dobu dlouhou něco přes 24 hodin a nějaké přímé ohrožení příjemce krve by hrozit nemělo. Mám ale dojem, že to je opravdu spíš otázka toho, aby ses zamyslela nad tím, co podepisuješ v tom dotazníku a hlavně, co je pro tebe důležitější - jestli si sem tam s kamarádkama šňupnout nebo dělat něco užitečnějšího, jako je třeba právě dárcovství :) Tak šťastnou ruku při výběru a rozhodování a měj se... P.S. Ještě jsem ti chtěla napsat takové malé varování: dávej si pozor, aby se z tvého "6x do roka" nestalo "6x do týdne"... (to je samozřejmě trochu nadsázka, ale jinak to myslím vážně - tak opatrně)