prosba
S.
Dobry den, partner po 13rokoch uzivania matihuany s tabakom sa po prekolapse organizmu (stres, fyzicka namaha atd.) rozhodol prestat s uzivanim a uz par dni od vysadenia ma bolesti hlavy,nespavost, trase sa navecer. Moze to byt abstak?A co s tym?Vdaka za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu, že máte o partnera starost, potíže, které popisujete, mohou být projevem abstinenčního syndromu, nebo s vysazením po dlouholetém intenzivním užívání jinak souviset, ale také nemusí. Nejlepší bude, když nás kontaktuje on. Takto přes Vás, byť je fajn, že se snažíte, to moc fungovat nebude.
Navrhněte partnerovi, ať nám napíše, nebo rovnou zavolá a domluví si schůzku v některém specializovaném zařízení, které poskytuje odbornou podporu, pomoc, poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům marihuany, respektive omamných látek.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak může partner podle oblasti a typu zařízení vyhledat kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a další obdobné služby vyhledat sám, se dozví na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, může se partner rovnou obrátin na pracovníky našeho Denního stacionáře, jehož součástí je i specializovaný program pro uživatele marihuany:
Denní stacionář (DST) SANANIM
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, partner najde zde:
Liečba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/
OZ Odyseus - Bratislava:
https://www.ozodyseus.sk/
Kontakty:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_contact&view=category&id=54&Itemid=57
Združenie Storm:
http://www.zdruzeniestorm.sk/
Program Chráň sa sám:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=256&Itemid=313
Centrum K2 - kontakt:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=323&Itemid=360
Partnerské siete:
Platforma mimovládnych organizácií v oblasti drog:
Organizácie Plán B n.o, OZ Pomocná rukaOZ PrimaRE/set, o.z. a Združenie STORM, súčasťou Platformy mimovládnych organizácií v oblasti drog. Platforma sa usiluje spoločne podieľať na presadzovaní efektívnych riešení v oblasti drogovej problematiky.
Viac informácií o platforme nájdete tu:
http://www.infodrogy.sk/ActiveWeb/c/6687/platforma_mimovladnych_organizacii.html
Združenie STORM o.s.
Nedbalova 17
949 11 Nitra
Telefón: 0905 943 229
E-mail: zdruzenie.storm@gmail.com
Web: http://www.zdruzeniestorm.sk/
Občianske združenie Prima
Kontaktné centrum, mobilný streetwork:
Hviezdoslavovo nám. 17
811 01 Bratislava
Telefón: +421 948 144 668
E-mail: zdruzenie.prima.ba@gmail.com
Web: www: www.primaoz.sk
Plan B N.O. drogy inak - terén Košice
Socálna poradna, právna poradna, substučná liečba:
http://www.drogyinak.sk/
Kontaktujte nás telefonicky na čísle: +421 911 556 456 alebo mailom na  info@drogyinak.sk
Kontaktné centrá, výmenné programy, terénne služby
Bratislava, Trnava, Nitra, Sereď, Košice, Bánska Bystrica:
http://www.drogyinak.sk/?page_id=71/
Rasta Mama
O drogách bez predsudkov. Právne a psychologické poradenstvo a E-shop: http://rastamama.sk/
Vo súrnych prípadoch nás môžete kontaktovať na tel. Čísle: +421 903 918 831
Anonymní narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA on line stretnutia:
http://navideomeeting.com/
Tí, ktorí nemajú možnosť zúčastniť sa živých stretnutí  môžu využiť možnosť Skype stretnutí  Kamery nie sú povinné.
Ako sa zúčastniť Skype stretnutia?
- musíš mať pripojenie na internet
- v počítači (telefóne alebo inom elektronickom zariadení) nainštalovaný Skype, ktorý si stiahneš na https://login.skype.com/login?setlang=cs
(vytvorenie konta aj jeho užívanie je zadarmo)
- pošli žiadosť o priateľstvo "naceskoslovensko"
- ak budeš online (tzn. pri Tvojom mene bude svietiť zelená gulička), "naceskoslovensko" Ťa pripojí do skupinového telefonátu bez kamier
Skype stretnutia sú anonymné (kamery nie sú povinné), trvajú hodinu a môžeš sa kedykoľvek odpojiť z rozhovoru.
Ak nie si technicky zdatný, máš problém pracovať so Skypom a chceš sa zúčastniť, napíš na naslovakia@gmail.com a my sa pokúsime Ti pomôcť.
Ak chcete ostať v kontakte s Anonymnými narkomanmi a inými uzdravujúcimi sa závislými, pridajte sa do online skupiny "NA ČeskoSlovensko". Jednoducho pošlite email naslovakia@gmail.com so žiadostou o členstvo a my Vás pripojíme. Budú Vám do emailovej schránky chodiť denné zamyslenia s témou uzdravovania zo závislosti a iné užitočné informácie. Skupinu môžete kedykoľvek opustiť.
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Zároveň doporučuji podívat se na náš specializovaný web "Končím s hulením", který kromě užitečných informací a selftestu závislosti, také nabízí možnost bezplatné online léčby:
https://koncimshulenim.cz/
https://koncimshulenim.cz/online-lecba/
Stačí takto?
Přeji Vám i partnerovi vše dobré,
držím palce! Amrit Sen.