Na leky
Veronika
Dobrý den, máme syna, téměř 16 letého. Začaly s ním být problémy, věd v škole propadá a izoluje se od nás. Jinak naše rodina funguje dobře. Dnes jsem mu v kapse našla sáček s pilulkami Apo Ola 5 a Olanzapin Apotex. Je možné, že je používá jako drogy a co máme dělat?
Děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Veroniko,
děkujeme vám za dotaz. Patrně vám ale naše jednorázová odpověď nebude pro řešení situace stačit.
Léky, které jste našla nejsou drogy - jde o léky s kterými se léčí schizofrenie a manické epizody.
Těmi váš syn pravděpodobně netrpí, může ale trpět jinými psychickými problémy anebo závislostí. Možný je také souběh obojího anebo může jít o jiné potíže. Pokud váš syn bude souhlasit navštivte s ním zařízení kde pracují s mladistvými. I když se to nezdá může velmi pomoci, když bude o svých problémech mluvit. Takové zařízení navštívíte nejdříve společně a pak budete docházet vy i váš syn každý k někomu jinému. Níže vám posílám kontakt na jedno pražské zařízení. Pokud nejste z Prahy napište nám, pomůžeme vám s výběrem ambulantního zařízení v místě vašeho bydliště.
Určitě neváhejte a jděte co nejdříve, váš syn potřebuje pomoct.
Ambulance pro mladistvé
mobil: 724 521 913
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost.
Ozýváme se hned, jak je to možné.
Děkujeme za pochopení!
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
Přeji vám hodně štěstí v řešení celé situace.
Za drogovou poradnu, Marie Saudková