Dcera bere pervitin
sobol
Dobrý den nevím jak začít je to na dlouho. Dcera 23 let se po 5 leté známosti rozešla s přítelem mají spolu téměř 3 letou holčičku. Dcera si našla nového přítele zjistili jsme že on bere bere pervitin a zároveň ho prodává naší dceru si omotal kolem prstů doslova ji zmagořil ona začala brát také prý není závislá dá si jen občas. Přestala s námi téměř komunikovat myslí si že jsme všichni proti ní a věří jen tomu svému idolu.odepsala celou rodinu má ještě starší sestru 27 let a mladšího bratra 17 let ani na ně nedá bere to tak že všichni jsme proti ní že ona nedělá nic špatného a ani to že její přítel je dealer a feťák a to není žádná tragédie. Svou malou dcerku pomalu odsouvá na druhou kolej začíná být na ní protivná vzteklá malá se začala chovat jinak bojí se lidí. Dcera dostala výpověď z bytu protože se majitelka dozvěděla co se tam začalo scházet za individua, jako další hrozí že přijde o řidičák policajti už na ní mají spadeno, chodí do práce na zkrácený úvazek ikdyž je ještě na rodičovském příspěvku pracuje v domově pro seniory jako pečovatelka dál hrozí že přijde o dceru a o práci až se vše provalí.Mi už nevíme jak dál jak ji pomocí a dostat jí z toho a od toho feťáka když ona to tak nevidí a bere to tak že nedělá nic špatného a mi jí chceme ublížit. Prosím moc o radu jsme už z toho zoufalí. Děkuji moc Olina

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Olino,
děkujeme vám za dotaz - vaše situace není jednoduchá. Nepíšete, jak dlouho trvá, ale nějakou dobu asi ano.
Vypadá to, že je vaše dcera ve špatné situaci a vy jste pro ni udělali co se dalo. Je dobře, že máte podporu i další rodiny. Vaše dcera samozřejmě je ted ve fázi, kdy všechno popírá a jen těžko vás vyslechne. Je ale důležité abyste jí dávali najevo, že nesouhlasíte s tím c dělá a zároveň abyste jí zůstali nablízku, kvůli ní a také kvůli vaší vnučce.
Závislý člověk, zvlášť když je na začátku takové cesty, jen málokdy vidí, kam jeho kroky povedou.
Vaše dcera ted bude hodně popírat, dávat vám místo aby viděla co dělá ona sama atd. S tím bohužel nic neuděláte. Sebereflexe možná přijde ve chvíli, kdy spadne hlouběji, přijde o bydlení, práci a začne ji kontrolovat OSPOD kvůli péči o dítě. O dítě může také přijít, stejně jako o bydlení a v neposední řadě o zdraví. Můžete jí toto všechno říct, můžete se rozčilovat, ale ze všeho nevíce by pomohlo kdybyste navštívili a opakovaně docházeli na poradenství do zařízení, které se specializuje na práci s rodinnými příslušníky spoluzávislých. Dostanete tam přesné rady, jak se v jaké konkrétní situaci zachovat, aby to přineslo užitek a ne jen škodu.
Níže vám posílám kontakt na pražské zařízení a také mapu kde si můžete vyhledat jiné v místě vašeho bydliště.
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Poradna pro rodiče SANANIM Žitná 1574/51110 00 Praha 1pevná linka: +420 284 824 234 mobil: +420 739 268 527 e-mail: rodice@sananim.cz.
Přeji vám hodně trpělivosti a kdybyste ještě cokoliv potřebovala, kdykoliv se na nás obraťte.
Za drogovou poradnu, Marie Saudková