E
Jozin
Zdravim, potreboval by som nejakeho odbornika co by mi vedel naozaj poradit v tejto oblasti niekoho kto pozna MDMA. A potom by som chcel napisat podrobnejsi dotaz... dakujem. A este by som sa chcel opytat ci nahodou nepoznate nejake poradne drogove v Brne ktore su ale dobre. No neviem ako sa to da posudit ci je dobra no proste ze ma ludsky pristup k cloveku a nie ako k pacientovi a nepytaju sa priamo ze preco ste zacali a ake hobby a tak ale proste neviem taky otvorenejsi pristup... A ci sa taketo poradne platia alebo su este aj statne ktore by platila poistovna. Dakujem pekne

Odpověděl: Bára Orlíková
Ohledně první části vašeho dotazu: myslím, že velká část kolegů by jistě dokázala odpovědět i složitější dotaz ohledně MDMA, nicméně odborník přes problematiku MDMA a dalších syntetických drog je MUDr. Tomáš Páleníček z Farmakologického ústavu III. lékařské fakulty. Je to i externí spolupracovník naší Drogové poradny, takže pokud byste poslal dotaz prostřednictvím této stránky, může vám on tento dotaz přímo zodpovědět. Více informací o Farmakologickém ústavu včetně výzkumů a článků ohledně syntetických drog (přehledový článek o Extázi, o nebezpečných substancích v tabletách Extáze, o testování Extáze, databáze tablet Extáze) najdete na stránkách www.lf3.cuni.cz/drogy. Ohledně druhé části vašeho dotazu: v Brně existuje například občanské sdružení Podané ruce, které poskytuje takové služby, pokud vím, tak bezplatně. Kolegy z Podaných rukou mohu doporučit, myslím, že mají ke klientům "lidský vztah", jak to nazýváte. Provozují několik různých programů, od streetworku a kontaktního centra přes metadonový program, psychiatrickou ambulanci, psychoterapeutické centrum, program práce s drogově závislými ve vězení až po terapeutickou komunitu a doléčování... a nabízí i další služby. Nevím, zda se ptáte kvůli sobě nebo kvůli někomu jinému, takže nemohu posoudit situaci a doporučit vám přímo konkrétní poradenské centrum. Více informací o jednotlivých programech najdete na stránkách www.podaneruce.cz, můžete se zorientovat v jejich nabídce a pak si případně zjistit podrobnější informace. Existují i další zařízení, kupříkladu AT poradny, kde jsou služby hrazené pojišťovnou. Když se na www.sananim.cz/dis podíváte do rubriky Kontakty, zjistíte jednak adresy AT poraden a najdete nejspíš i další zařízení v Brně. Takže doufám, že vám odpově´d takhle postačuje a kdyžtak znovu pište, jsme vám k dispozici.