Prosba
Michaela
Dobrý den ani nevím kde začít pořádně...dneska sem četla holky deník je ji 15let vím ze bych neměla ...ale nedalo mi to začal mít puberta a nějak se jinak správat než kdysi a zjistila sem ze už dlouhodobě kouři marihuanu ...začal si u kámošu zhanět LSD..jestli si ho vzala nevím máme střídavou péči ...děla si co chce a jen pořad lže...můžete mi prosím poradit co mám dělat ?koupila sem si i test na drogy domácí ale nevím jestli ho mám použit ...moc děkuji za radu a pomoc

Odpověděl: Amrit Sen
Michaelo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši náročnou situaci i to, že si nevíte rady. Dcera prožívá věk, kdy se formuje a mnohé se může měnit, rozumím, že komunikace vázno a se vzájemnou důvěrou to může být na štíru.
Píšete, že jste koupila test, fajn, ale máte představu, co se bude dít po případném testování, ať už dopadne jakkoli? Mám na mysli, že test sám o sobě situaci nespasí. Proto Vám doporučuji, aby dříve, než k testování přistoupíte, situaci osobně probrala s pracovníky některého specializovaného zařízení, které poskytuje podporu, pomoc, poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek. Bohužel se stává, že někteří rodiče v podobných situacích napáchají více než užitku, škod, které se těžko napravují.
Z mého pohledu tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc především, jste Vy, trápení máte nad hlavu a už možná tušíte, že jen těžko pomůže druhému někdo, kdo nedokáže pomoci sobě, ve vztahu k dceři, která užívá drogy to platí dvojnásob.
Zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení a domluvte si termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe i dceru podniknout, jak s ní komunikovat, jaká pravidla nastavit, jak je držet a co v případě jejich porušení, abyste byla schopná dohodě dostát. Budete pevnější v kramflecích, můžete si domluvit průběžnější konzultace, abyste věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Co je důležité, dozvíte se, jak se lze pokusit podpořit motivaci dcery k pozitivním změnám a případnému kontaktaktu s odborníky. Než začnete dceru k odborníkům směrovat, nebo tlačit, je rozhodně nejdříve navštivte sama.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete využít například tyto bezplatné specializované služby:
Poradna pro rodiče (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Adiktologická ambulance pro mladistvé (AA) SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
telefon: +420 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Pokud se nedovoláte, prosíme pracovníci ambulance o zaslání SMS a trpělivost. Ozývají se hned, jak je to možné a děkují za pochopení.
Provozní doba:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce Vám i dceři,
Amrit Sen.