Kámoška versus háčko
Khakis
Kámoška jako malá spadla so špatné party lidí...A začala tam s pervitinem potom s heroinem.Ted uz se s temi lidmi nestyka.Jde mi o tohle:Rika ze prestala nebo ze uz si nevezme.Verim jí,ale stejně mám pocit,že by moc chtěla, ale nemůže.Jak jí můžu pomoct?promlouvání asi nepomůže toho bylo dost.Díky když pomůžete.

Odpověděl: Jakub Minařík
No - určitě jí můžete pomoci najít cestu k jinému světu, než je svět drog. Když člověk přestane, bývá těžké nalézt smysluplné aktivity, kterými se člověk bude zabývat. Prakticky by asi bylo nejlepší, kdybyste jí vzala prostě s sebou a povzbuzovala jí, protže je docela pravděpodobné, že spousta věcí jí bude přepadat jaksi šedivých a nezáživných. Je to tak, že když něco začíná člověk dělat nově, nebývá to až tak velká zábava. Na to, aby to zábava byla musí člověk urazit kus cesty a naučit se něčemu novému. Myslím, že když nabídnete kamarádce pomoc v téhle oblasti, tak se jí to jistě hodí. Také ji můžete ve chvíli, kdy se jí nebude dařit, pomoci najít cestu k nějakému psychiatrovi, psychologovi nebo do nějaké poradny. I to může být cenná pomoc. A také buďte trpělivá. Než kamarádka dosáhne změny, bude to nějaký čas trvat. Je dobré s tím počítat. Na závěr varování - i když si myslíte, že byste po drogách sama nikdy nesáhla, tak buďte opatrná. Může se stát že budete s nabídkou drog konfrontována a pokud nebudete dost razantní, může se stát, že budete mít problém s drogama sama. Jistě si tď myslíte, že se vám něco takového stát nemůže - možná ne, ale rozhodně bude lépe, když vás taková situace nezastihne nepřipravenou. :-)