nika
mam kamarada,vlastne je to vic nez kamarad,ktery ma nake zkusenosti s pervitinem..nechce mi rict kolikrat ho mel a kdyz ho presvedcuju at toho necha rekne mi,ze to neni moje vec a on ze je v pohode,ze uz ho dlouho nemel..dokonce mi uz navrhoval abych ho sla s nim koupit a taky to zkusila.. myslim ze vim o drogach celkem dost a znam i par lidi co meli zkusenost s pernikem.ale v tomhle pripade jsem bezradna..je mi zle,kdyz mi tvrdi jak je to super..mam ho rada a vim ze kdyz toho nenecha ted tak uz asi nikdy..co mam delat? jak mu mam pomoct?

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že možnosti pomoci jsou v tomhle případě hodně omezené. Kamráda zjevně drogy baví a nic moc měnit nechce. A ten návrh, abyste to zkusila taky mě také moc nepřekvapuje. Jen doufám, že budete mít dost soudnosti (a vypadá to, že snad budete) a ne tohle mu nekývnete. Znám pár lidí, kteří se zrovna tímhle způsobem rozjeli a začali brát. Tak si dejte prosím pozor. Myslím, že jedinné co můžete udělat, je počkat až sám pozná, že to je nejen super ale taky pěkný s...y (dáma promine ten výraz). Protože - a to myslím, že docela platí - spousta lidí přestane brát proto, že zjistí, že to zas taková zábava není. Jiní přestanou (nebo k tomu najdou motivaci) až v tu chvíli, kdy pocítí nepříjemné dopady užívání drog. To někdy nějakou chvíli trvá. A když je v době kdy jsou v krizi a cítí že mají problém právě na blízku někdo, kdo jim pomůže najít cestu třeba k nám, tak mají mnohdy na půl vyhráno. Takže - zkuste být trpělivá, dejte kamarádovi na jevu, že s vámi nemá ve svých drogových experimentech počítat a hlavně - buďte opatrná. Kdybyste měla dojem, že sew chcete na něco doptat, ptejte se. :-)