Sběr odpadu- injekční stříkačky
Uklizecka:-))
Dobrý den, mám dotaz trošku z jiné strany. Chodím sbírat odpadky do přírody a nedávno jsem našla dvě injekční stříkačky, spoustu prázdných plat od Modafenu a k tomu nějaké další věci, tak jsem to všechno sesbírala. Doma jsem pak hledala, co je zač ten modafen a nějak jsem se pak ze zvědavosti dostala až sem. Chtěla jsem zjistit proč to lidi dělají atd.( Vím o tom kulový) a pak jsem se dočetla, že při nálezu stříkačky se má volat policie. Je to opravdu nutné? Dnes jsem totiž našla další stříkačku, kterou jsem tam teda nechala s tím, že jsem se rozhodla, že napíšu sem o radu, protože mi přijde zbytečné volat policii kvůli takové blbosti, když to můžu prostě vzít a vyhodit s ostatními odpadky. Ja vím, že jsou tam nějaká rizika, ale vždy mám rukavice a dávám pozor, abych se neporanila. Předem děkuji za odpověď, já vím je to kravina, ale volat na policii se mi strašně nechce :-))

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Uklízečko :-)
Moc díky za Váš dotaz a za Vaši záslužnou činnost, jste skvělá!
V případě nálezu injekční stříkačky je opravdu nutné volat Městskou policii a to z důvodu ochrany Vás i okolí. Při manipulaci se stříkačkou byste se mohla poranit Vy, i když si dáváte pozor, ale například i pracovníci úklidových služeb, kteří budou odpadky likvidovat. Jde o nebezpečný odpad. Ten se řídí speciálními pravidly, právě co se likvidace týká.
Strážníci Městské policie jsou na sběr nebezpečného odpadu vybaveni, mají speciální kontejnery, které jsou přímo k tomuto účelu určeny a odpad pak předají k odborné likvidaci. ¨
Určitě tedy neváhejte Městskou policii o nálezu informovat, nebojte, nejde o žádnou blbost, jde o jejich běžnou činnost :-)
Přeji fajn dny, Andula Novotná