Tlak na hrudi
chestpain
Dobrý den, dva týdny dozadu jsem si dával brko jako obvykle. Přijdu domu, sedím u PC a koukám na film, cca půl hodiny potom co jsem si dával to brko, mě zničeho nic začalo tlačit na hrudniku u srdce. Tak jsem se to snažil rozdychat, masíroval na to místo, pil hodně vody a nic nepomahalo, následně mě začalo bušit srdce, a měl jsem uplně pocit jako kdyby se mi mělo každou chvíli zastavit, stímhle pocitem a tlakem na hrudi jsem musel vydržet celou noc. Další den už to bylo v pohodě, ale radši jsem zašel k doktorovi (protože nikdy předtim se mi nic takovýho nestalo, tak jsem byl celkem worried), který mě pak poslal na EKG, kde mi řekli že mám zdravé srdce(bez patologického nálezu, troponin negativní). Tak jsem si řikal že jestli by to mohlo být kvůli marihuaně, tak jsem si radši dal na týden pauzu, a tenhle víkend to zkusil znova dát brko, a po půl hodině jsem úplně ten samý problem jak před 2 týdny, tlak na hrudi, bušení srdce. Tak se Vás chci zeptat, jestli je to fakt kvůli tý marihuaně. A jak to bude případně, s jinými drogy, jelikož bych nerad úplně odepsal všechny drogy. Děkuji moc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu, že máte obavy z toho, co se Vám v poslední době stalo. Také je dobře, že jste se nechal vyšetřit a tím se vyloučila somatická příčina.
Velmi těžko se na dálku podobné stavy objektivně hodnotí, ale dle toho, co jste popsal, to vypadá, že Vámi popisované stavy, asi budou spíše psychického charakteru.
Nedokážu posoudit, nakolik to může souviset s předchozím užíváním THC. Nicméně rozvoj jakýchkoliv duševních potíží, je vždy daný mnoha faktory. Z nichž část je genetická a část biologická - to vše také souvisí s Vaším vývojem a zkušenostmi v průběhu života. Dále je také důležitá aktuální situace - jak jste na tom teď - co se Vám děje/neděje, stresem a případně užitím nějakých psychotropních látek...
Užití THC v tom může hrát taky nějakou roli. Nevím, v jaké jste aktuálně situaci. Zda nemáte nějaké náročné období. Nevím, zda někdo z Vaší rodiny třeba netrpěl nějakými psychickými problémy (?). Není tedy úplně možné to takhle na dálku přes internet objektivně zhodnotit.
Nicméně to, co popisujete, mi hodně připomíná projevy panické ataky (úzkost, strach, bolest na hrudi...) plus skutečnost, že lékař nepotvrdil žádné somatické problémy.
Doporučuji se dalším konzumacím vyhnout co nejdéle to půjde. I přesto, že by třeba THC nemusela být příčina Vašich potíží, určitě to není nic, co by zlepšení Vašeho psychického stavu napomáhalo. Může by to být do budoucna další spouštěč úzkostných stavů, co jste popsal.
Netuším, kolik je Vám let a kde žijete. Pokud mi napíšete, jaká města máte v dostupnosti, mohu Vám doporučit vhodného psychiatra ve Vašem regionu, který má zkušenosti i s drogovou problematikou a který by Vám mohl pomoci.
Tak to zvažte a případně se ozvěte.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová