Bad Trip?
Dominik
Dobrý den, nedávno jsem si s kamarády dal svého prvního tripa, kamarádi s tím už měli nějaké zkušenosti a já jsem byl vždycky zvědavý co všechno mi to může přinést a celkově o všechno okolo halucinogenů mě dost zajimalo. Nechal jsem se přemluvit a dal jsem si před tím extázy, s tím že je to na ni ještě mnohem lepší, měli asi pravdu než mi naběhl trip tak jsem si to dost užíval a všechno jsem miloval. Když mi začal najíždět trip bylo to takové jaké by jsem čekal, začali se mi vlnit stromy a i zeď v chatce a všechno bylo proste zajímavý. Pak nastal ten problém, asi to bylo tím ze toho na mě bylo moc protože jsem nestihal vnímat hudbu, oheň v ohništi, každý mluvil o něčem jiném a já k tomu ještě něco hledal v batohu a v ten moment to začlo, podíval jsem se na kamaráda a najednou změnil barvu a začal se mu roztékat obličej, to mě šíleně vyděsilo protože jsem to absolutně nečekal a nevěděl jsem že tohle moje hlava dokáže vytvořit.. potom už to začlo být dost špatný, nebyl jsem schopny dokončit větu, neustále jsem zapomínal co jsem chtěl říct a mluvil jsem dost zkomoleně ( přirovnal by jsem to k podnapilosti) po chvilce už jsem nebyl schopný rozeznat realitu od halucinace, hrála mi v hudbě extrémně svižná hudba která proste v realitě nehrála, viděl jsem půlku světa normálním pohledem a ta druhá půlka byla jak z hororu, začal se mi v jistých úsecích vracet čas i o deset vteřin dozadu a připadal jsem si jako v smyčce, vím ze jsem přišel na nějakou strašně podstatnou věc ( přirovnal by jsem to k nějakému neuvěřitelnému objevu) a kdykoliv jsem to chtěl říct lidem kolem mě tak se mi jak kdyby vrátil čas a opakoval se dej co predtim, kdykoliv jsem si na to zase vzpomněl tak jsem se zase vrátil a bylo to prostě strašně zvláštní, ještě k tomu to bylo na extrémních halucinacích.. Ztratil jsem kompletně pojem o čase, ani si netroufnu říct jak dlouho jsem v té smyčce byl, prostě mi to přišlo jako věčnost.. Pak se stala další extrémně znepokojujici věc, viděl jsem sám sebe sedět a zničeno nic se rozplynout, jako by jsem byl jenom nějaká iluze a začal jsem všechno vidět z úplně jiného pohledu, od ty doby opravdu nevěřím že jsme jediný ve vesmíru, viděl jsem až za naši realitu kde jsme byli napojeni na nějaký čipy a byli jsme ovládání něčím větším, nejsem nějak pověrčivý nebo tak ale říkám, tohle musí člověk zažít aby pochopil... Do toho kamarád co si dal úplně stejnou dávku extáze a LSD měl skoro totožný stav jako já, jenom všechno co se dělo mně se jemu dělo třeba 10 minut na to.. Oba dva jsme byli úplně jinde, za ten večer jsme se potkali jenom Parkrat ale vždycky to bylo strašně zvláštní, ani jsme se na sebe nemohli podívat, vždycky jsme se navzájem vylekali.. Stalo se toho mnohem víc ale už tak je tato zpráva dost dlouhá, takže to vynechám,za délku té zprávy se omlouvám :D Ale teď k té otazce, nejsem si jistý jestli to byl Bad Trip, určitě by jsem to nechtěl zažít znovu, byl to extrémně nepříjemný, fakt kdo nezažil nedokáže si vůbec představit jak moc.. Chvílema jsem byl v extrémní panice a taky jsem brečel a bal jsem se ze se z toho už nedostanu, ale zase jsem si z toho strašně moc vzal, uvědomil jsem si spoustu věcí a byla to jedna z nejzajímavějších věcí v mém životě. Takže si opravdu nejsem jistý jestli jsem zažil jenom běžný stav, nebo opravdu Bad trip. A taky jsem zjistil že mám dost silnou psychiku, protože zatím co kamaráda z toho museli dostávat v 5ti lidech, já se z toho dostal naprosto sám.. Ještě jsem mu pomáhal a řekl by jsem ze se i díky mě z toho dostal :) Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
ptáte se a vlastně si v popisu i sám odpovídáte :). Pokud jste zažil věci, které nebyly příjemné a nerad byste je opakoval, "bad tripem" to směle můžete nazvat.
Trochu bych si dala na vašem místě pozor na termín "silná" psychika. Určitě nelze dělit lidi na silné a slabé, záleží na mnoha okolnostech i momentálním rozpoložení, jak se člověk vyrovná se zátěží. Je fajn, že jste tentokrát nepotřeboval podporu druhých, ale to neznamená, že příště by to nedopadlo naopak. Zákeřnost experimentů s návykovými látkami spočívá právě v tom, že nikdo dopředu nevíme, kde je náš limit, jaké množství a kombinace už bude moc a přinese hodně špatný zážitek, případně nás při pravidelném užívání dovede k chronickým potížím včetně závislosti.
Když už i přes všechna rizika máte potřebu experimentovat s drogami, nezapomínejte u toho na minimální bezpečí, látky nekombinujte, pít dostatek vody a fyzicky se nepřetěžujte.
Mějte se fajn a kdybyste se potřeboval na něco doptat, ještě napište!
Vilma Táborská