šamanský extrakt, je to nebezpečné?
C.J.
Přítel bere cannabis, tedy alkoholový extrakt z ní a ještě z nějakých jihoamerických rostlin,které nepoznám, injekčně a tvrdí, že je to o 100% bezpečnější než hulit. Neřekla bych, často vidím, že to sním trochu mává, má prý pocity jako by se rozpouštěl ve větru, nebo jako že jeho srdce vyplouvá na povrch jeho bytosti, a takové divné vize, jak ho někam třeba odnášejí ryby,jak on říká, a pak je takový na nic a podrážděný, mimochodem, před časem zmiňoval "českého šamana" Chobota, toho, jak nás tenkrát málem vyslal do nebíčka, co na ty přítelovi experimenti odpovíte Vy?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na experimenty Vašeho přítele bych řekla, že máte určitě pravdu Vy. Zjímalo by mě, jak zdůvodňuje větší bezpečnost nitrožilní aplikace extraktů z Cannabis? Jak sama píšete, tak to s ním docela mává, takže v účincích to nejspíš nebude. A injekční aplikace obecně je nejrizikovější způsob braní drog. Jednak se do těla může dostat spousta nečistot, ze kterých pak vznikají potíže typu abscesy, záněty žil a podobně. Jednak je to ideální způsob k přenosu nemocí, pokud si člověk striktně nehlídá, aby měl vždy čistou jehlu jen pro sebe. A nakonec za třetí, jsou látky určené k intravenozní aplikaci a látky určené k jiným způsobům, což je přesně příklad cannabisu. Také si nejsem úplně jistá, co myslíte alkoholovým extraktem, ale pokud jde o nějakou po domácku vyráběnou záležitost, je to o to nebezpečnější, protože v ní mohou zůstat drobné nečistoty a částečky, které pak tělu opravdu vůbec nedělají dobře. Zkuste se schválně zeptat, čím je injekční aplikace podle Vašeho přítele v tomhle případě o tolik lepší, moc by mě to zajímalo...