Tráva a abstinenční příznaky
fkedoguhweoug
Dobrý den,
byla jsem zvyklá hulit asi 1,5-3g denně - většinou tak 6 bongů denně asi 3 měsíce, plus předtím s nějakými pauzami hulím asi 2 roky denně. Teď se snažím omezit. Spíš kvůli financím a nedostatečným účinkům. Ale objevují se u mě docela silné abstinenční příznaky - hlavně žaludeční potíže - křeče, průjem, zácpa, bolest žaludku. A velké nechutenství to posledně trvalo pár dní. Samozřejmě i nervozita, noční můry, neklid prostě taková roztěkanost. Hlavně mě ale trápí ten žaludek. Je lepší si třeba nějakou dobu dávat jen 2 bonga, pak jedno a pak až vůbec, abych tyto příznaky zmírnila? Protože toto je docela život omezující. Případně pomůže mi i v tomto případě černé uhlí nebo máte nějaká doporučení na léky, čaje, co by mi mohli pomoci? Čaj z meduňky piju, ale nepozoruji na sobě moc výsledky, protože bylinné čaje piju docela pravidelně. Děkuji, mějte se.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že se snažíte svoje užívání marihuany řešit, ale odpusťte, takto na dálku je velice obtížné zkoumat zdravotní potíže, natož doporučovat nějaké postupy.
Není zdaleka jasné, že jde o abstinenční příznaky. Pravděpodobnější je jakákoli jiná příčina somatických potíží, tím spíš že neabstinujete.
Nervozita, neklid a další psychické potíže mohou být způsobeny duševní poruchou, kterou mohlo kouření marihuany, podpořit, rozvinout, prohloubit, nebo nastartovat.
Doporučuji Vám zavolat a objednat se do některého zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek, kterých můžete využít i zcela anonymně a domluvit si termín osobní schůzky. Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobné specializované zařízení.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený/á odborník/ice doporučí konkrétní kroky, které můžete pro zlepšení podniknout a mnoho dalšího.
Zároveň bez otálení navštivte lékaře a nechte se odborně vyšetřit. Lékaři byste měla, máte li se uzdravit, otevřeně svěřit všechny okolnosti, které by s potížemi mohly souviset.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete zavolat do našeho Denního stacionáře, který nabízí i program pro uživatele konopných drog:
Denní stacionář (DST) SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Provozní doba:
Pondělí 8 - 16 16:30 -20
Úterý 8 - 16
Středa 8 - 16 18:30 - 20
Čtvrtek 8 - 16 17:30 - 19
Pátek 8 - 15
Případně můžete využít i některou z dalších pražských služeb SANANIM, kontaktní centrum, nebo adiktologockou ambulanci:
http://www.sananim.cz/o-nas/prehled-zarizeni-a-sluzeb-komplexni-system-pece.html
Zároveň Vám doporučuji podívat se na specializovaný web Končím s hulením, který lidem s obdobnými potížemi, a nejen jim, nabízí mnoho užitečného, včetně online léčby: https://koncimshulenim.cz/
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám vše dobré, držte se a kdykoli napište.
Držím palce, Amrit Sen.