alkohol vs pervitin
Roman
Dobrý den,velice mne zajímá tato problematika a chci vám za prvé dát dík za to jak pomáháte lidem a odpovídáte na dotazy v této problematice.Má otázka zní co je více rizikové,řekněme že si stejný člověk dá jednou za měsíc během dne gram pervitinu at už ředěného či nikoli nebo si dá jednou za měsíc během dne řekněme pul litru rumu.Co je pro člověka alespon přibližně více nebezpečné?Co nadělá v těle největší škody,alespon procentuálně jestli by to šlo vyjádřit o kolik je to nebo to horší.Dále pokud by člověk užíval jak jsem zmínil jednou za měsíc půl litru rumu nebo gram pervitinu zmírnuje následky například zdravý životní styl?Je toto polehčující okolnost či jak to nazvat?(Myslím tím např to že by se daný člověk pravidelně hýbal,chodil na vycházky a pravidelně běhal) A poslední otázkou bude může i jedna dávka řekněme půl gramu pervitinu způsobit na některém orgánu nevratné poškození?Zdůraznuji po jedné dávce.Je toto možné?Pokud by se poničila játra nebo pokud jsou játra poškozena at už vlivem alkoholu nebo drog znamená to že nemocní začnou mít nadváhu nebo mohou i trpět podváhou?Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Romane, opět Vás zdravím,
především děkujeme za zpětnou vazbu, to vždy mile potěší.
Ptáte se na několik věcí najednou, pokusím se postupně.
Co udělá větší potíže, zda pervitin nebo rum jednou za měsíc je dost obtížná otázka a dost obtížně se na ní odpovídá, také zaleží, z jakého pohledu se na to díváte. Obecně platí, že každý jedinec je originál, může to být dost individuální, někomu může víc ublížit pervitin, někomu alkohol. Důležitá je psychická a fyzická odolnost jedince, neumím na to jednoznačně odpovědět. Každopádně obojí, jak pervitin, tak alkohol se mohou zvrtnout a na obou látkách může dojít k závislosti. Také může dojít při jednorázovém užití pervitinu například ke zpuštění toxické psychózy, která může odstartovat například další psychické potíže nebo psychiatrickou diagnózu. Při konzumaci alkoholu může zase třeba dojít při zhoršení úsudku k úrazu, nehodě nebo zadušení zvratkami, jak vidíte, není to jednoduché tak i tak...
Jak jsem zmiňovala v předešlé odpovědi, stále platí čím méně, tím lépe, pokud to jinak nejde (a to platí u všeho). Pokud má konzumující osoba mezi jednotlivým užitím dostatečné časové rozestupy, mezi tím se o sebe stará, žije zdravě, má dostatek pohybu, věnuje se práci, zájmům, tak jsou rizika o něco menší, nevymizí ale zcela, vždy existuje nějaké riziko, viz výše.
Také jsem to už zmiňovala, i jednorázové pervitinu (stejně tak třeba i u THC), může vyvolat psychické potíže, které se poté obtížně a zdlouhavě léčí. Pokud má konzumující osoba nějaké zdravotní potíže, může se zdravotní stav velmi zhoršit. K tomu se pak pojí i změny fyzické hmotnosti, otoky apod...
Doufám, že jsem odpověděla na vše.
Tak hezké Velikonoce! A buďte opatrný!
MK