rizikové užívání
Roman
Zdravím,chci se zeptat,užívání pervitinu nebo amfetaminu dejme tomu jeden den jízdy když to tak řeknu,s odstupem času jednou za dva měsíce,to jest nějakých 6 jízd za rok.Dejme tomu že uživatel užije během jízy jeden gram cca.Tak se chci zeptat podle stylu užívání je i toto nebezpečné užívání pervitinu?Nebo jak je velké riziko zdrsvotních potíží při takovémto užívání?Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Romane, dobrý den,
tak samozřejmě je nejlepší drogy nebrat vůbec, to je Vám asi jasné.
Pokud se už drogy berou, tak platí pravidlo, čím méně, tím lépe. To znamená, že čím delší je pauza mezi jednotlivým užitím, organismus včetně psychiky, má dostatek času na odpočinek a regeneraci, tím je to lepší a je to méně rizikové. Ale i tak nejde zaručit, že se Vám rizika vyhnou, vždy je to riziko.
Možná byste se divil, co vše se pod názvy jednotlivých drog dá koupit. Omítkou počínaje, přes křídu, prášek na pečivo až po aspirin. Díky příměsím, které prodejci velmi často přidávají k pervitinu (a vůbec všeobecně k distribuovaným drogám), aby jejich objem získal ještě na větším objemu a tím se navýšil samotný zisk. Bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně berou. Mnohdy je látka tolikrát namíchána, že ve výsledku je pervitinu v dané dávce minimum, na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin samotný.
Už s ohledem na to, že mnohdy opravdu není vůbec zřejmé, co vlastně kupující kupuje, potažmo následně užije, nelze moc předvídat jaká všechna rizika hrozí a jaké to bude mít následky.
Mějte se hezky a buďte opatrný.
S pozdravem, MK