zavislost
L
Dobrý den, chci se zeptat na psychickou zavislost na pervitinu. všichni tvrdí že je pouze psychická, ale bude to možná znít divně, ale ja mam i fyzickou. asi takhle uzivam pervitin uz asi 6 let kourenim a nosem. když se ráno vzbudím a nedam si zacne se mi motat hlava jako kdybych byla opilá, taková mořská nemoc jakoby nebo nevim jak tohle popsat ale rovne chodit nemůžu, mam pocit že to každou chvíli semnou sekne. jediny co vim ze z tohodle stavu se da vyspat za 4 dny ro přejde. tohle psychicky neni ani nahodou, tak proč všichni tvrdí, že je na pervitinu pouze psychicka závislost. ja mam silnou vůli a brát nechci, fakt sem rozhodnuta s timhle skoncit, jenže 4 dny abych spala nepřipadá v úvahu, musím doma fungovat prostě a abych tam v tom stavu kdy se mi mota hlava chodila a vařila, taky neprijde v úvahu. poradite mi co by na to pomohlo to zmírnit aspoň? je mi jasné že ty drogy z toho těla vyprchavaji a to tělo je postrádá tak dělá tohle pak, když je navyklý dat si kazdej den... nechápu tedy že se tvrdí, že je pouze psychická závislost. budu vám moc vděčná za každou radu. děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
psychická závislost není žádná jednoduchá záležitost. Možná se některým může zdát, že psychická závislost je ,,jen" psychická závislost, ale to je bohužel pouhý klam. Drogy, které se řadí jako látky, na které vzniká psychický návyk, potažmo jejich uživatelé, nejsou nijak ve výhodě v porovnání s látkami, na které se váže i návyk fyzický. Rozhodně bych nepoužívala k tomuto zařazení slovíčko ,,jen", protože veškeré drogy a jejich zneužívání představují vždy velký problém.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí dramatický abstinenční syndrom jako například u heroinu. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály (především vápník, hořčík, zinek), dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus dostatečně odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Rozhodně se Vás nechci nijak dotknout, chápu, že máte povinnosti a musíte doma fungovat, ale upřímně, kdybyste měla nějakou nemoc nebo úraz, také budete ležet a dáte si čas na regeneraci. Nebo kdyby se Vám něco stalo a Vy ležela v nemocnici.
Opravdu si nemůžete dopřát čas na to dát se do pořádku, abyste pak mohla fungovat lépe a čistá?
Zkuste se nad tím zamyslet, zda byste nenašla nějaké řešení. A klidně ještě napište, třeba opravdu něco společně vymyslíme.
Markéta