Příznaky po rodičích, dýchání kouře ze skla od jiného člověka
Ama
Zdravím, rovnou k věci vím že můj otec užíval pervitin s kokainem ve velkém předpokládám že i máma to někdy měla vlastně v duchu cítím že to měla poznám to,a zajímá mě když mě porodí zda můžu mít nějaké následky? zajímá mě úplně vše, a potom ještě jedna otázka pokud sedím v autě a řidič vedle mě kouří pervitin přes sklo a já vlastně dýchám ten jeho kouř co vydechne zda můžu mít nějaké následky? Já osobně pervitin nikdy neměl teda myslím ale přijde mi že prostě něco není ok. Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Ama,
není v mojí moci takto na dálku zcela přesně zjistit, co se děje.
Píšete, že cítíte a víte věci, které vám vlastně nikdo explicitně neřekl. Ptáte se, jaké následky pro vás mohlo mít matčino užívání pervitinu, které vám nikdy sama nepřiznala. Ptáte se, jestli se můžete cítit zvláštně poté, co někdo užíval pervitin kouřením v autě, kde sedíte i vy. (Považuji za velmi nepravděpodobné, že byste díky tomu byl pod vlivem, nicméně nezpochybňuji to, že jste se mohl cítit divně.) Píšete, že si uvědomujete, že něco není v pořádku. A to je moment, kdy je zcela na místě vyhledat odbornou pomoc. Ideální by bylo zajít na psychiatrii a promluvit si o všem, co se děje, o tom, jak dění vnímáte, jaké myšlenky se vám honí hlavou. Není důvod se stydět, na psychiatrii už slyšeli kde co, a jsou to odborníci právě proto, aby dokázali odlišit co je a co není realita. Byla by škoda nepodchytit možný začátek psychických problémů. Opakuji, že i já se mohu mýlit, teprve psychiatr (třeba i ve spolupráci s dalšími odborníky) může zjistit, co se skutečně děje. Přesto se domnívám, že by mohlo jít o tzv.Wahnstimmung, bludné nastavení, bludnou náladu, která stává na počátku rozvoje vážnějších bludů.
Pokud by to jen trochu šlo, ráda bych vás podpořila v tom, abyste vyhledal odbornou pomoc. V nejhorším se mýlím a vy se přesvědčíte, že jste v pořádku, a najdete skutečnou příčinu toho, proč se cítíte zvláštně. Budu velmi ráda, když se ozvete, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem a přáním klidných velikonočních svátků,
Gabriela Minařík.