Otec meho ditete zavisly na pervitinu
Arinkka
Dobry den.
Otec meho ditete je s nejvetsi pravdepodobnosti zavisly na pervitinu.Objevuje se u nej paranoia,nechutenstvi,nespavost (1x nespi a lita po baraku a hleda me udajne milence, po druhe prospi cele dny i noci).Nedba na hygienu, chodi neucesany a strasne smrdi i kdyz se okoupe.S pervitinem uz problem mel,po domluve s jeho rodinou (postavili se za me), ktera jeho pervitinove obdobi zazila, jsem ho vyhodila z domu(vyhrozoval sebevrazdou,psal dopisy na rozloucenou).
Ted k memu dotazu.Muze se jeho zavislost odrazit na nasi dceri(*22.2.21)?Dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je fajn, že máte oporu v rodině, to je jistě důležité, že za Vámi stojí a nejste v tom sama, protože to rozhodně není jednoduchá situace.
Máte dvouměsíční dceru a ptáte se, zda závislost otce na to může mít vliv.
Pokud je partner uživatelem pervitinu, chápu, že máte obavy o zdraví dítěte, stejně tak asi obavy ohledně budoucnosti. Ohledně těhotenství, jeho užívání pervitinu, by nemělo mít vliv na vývoj plodu, ve smyslu možných vývojových vad. Jiné by to samozřejmě bylo, kdybyste drogy konzumovala Vy/matka. Tam pak hrozí poměrně dost potíží.
Pokud se jedná ,,jen" o konzumaci otce, stejně by Vás tato informace neměla zcela uklidnit. V tomto případě, je samozřejmě nejvhodnější být od drog co nejdéle. Čím déle, tím lépe. Nejenom, že se organismus vyčistí a celkově zregeneruje, podstatná je i psychická stránka a odolnost. Ta dostává užíváním drog dost zabrat. Na to navazují sociální schopnosti, které mohou také pokulhávat, díky životu s drogou. Na což se zase nabalují další záležitosti, jak je pak daná osoba schopna obstát v životě celkově, tedy i v rodičovské roli. Netuším tedy, jak často se přítel k užívání pervitinu schyluje, nicméně pokud by jeho konzumace pokračovala i nadále, jistě by to mělo i vliv na zdravý vývoj dítěte, klasický chod a funkčnost rodiny.
Nejde jen o to porodit zdravé dítě, bez toho, aby si během těhotenství nevytvořilo návyk na užívanou látku nebo aby nebyl plod konzumací poškozen. Jde také a to především, aby se dítě narodilo do připraveného prostředí, vytvořeného bezpečného zázemí a mělo rodiče, kteří budou schopni v rodičovské roli obstát. To není úplně snadné pro kohokoliv, i pro lidi, kteří problém s drogami nikdy neměli.
Pokud budete mích chuť, můžete o své situaci napsat více. Jak často přítel užívá, jak partner na současnou situaci nahlíží, zda by byl ochoten se svým užíváním něco dělat ve smyslu léčit se atd...
Můžete využít tvz. skryté poznámky, ta není součástí veřejného webu.
Pokud byste měla zájem současnou situaci probrat v osobním kontaktu (což by asi bylo rozumné), můžeme Vám doporučit kontakty, kam se případně obrátit. Zvažte to a ozvěte se.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem, MK