Neurogenna tetánia
Klára
Dobrý deň, chcela by som sa Vás opýtať. Mám diagnostikovanú neurogénnu tetániu už 2 rok a 3 rok užívam marihuanu. Tak tiež som fajčiar bohužiaľ, denne tak vyfajčím 10 až 15 cigariet. Síce som fajčiar a konzument marihuany, tak vskutku musím podotknúť že žijem zdravo. Zdravo sa stravujem, cvičím a meditujem pre duševné zdravíčko. Lenže posledný mesiac ma trápia bolesti pri srdiečku, tŕpnutie ľavej ruky a vysokého pulzu aj keď som v optimálnom kľude. Takže si veľmi zapáliť nemôžem. Ak si čo i len trošku potiahnem s trávy, tak hneď sa mi rozbúcha srdce, začína tŕpnutie a psychicky sa cítim veľmi zaujímavo. Prajem si aby tie stavy už zmizli, keď len prednedávnom som tie stavy zbožňovala. Musím podotknúť že v poslednej dobe boli dosť stresujúce situácie ako obvykle. A v tomto období som mala väčší záchvat, kedy mojou psychikou som bola nútená privolať si RZP. Podali mi magnézium iv a diazepam. Záchvat skončil ale moje ťažkosti nie. Chcela by som sa opýtať, čo mám robiť aby tie ťažkosti skončili? Viem že to bude znieť sebadeštruktívne, ale s trávou skončiť nechcem . Fajčenie by som v poriadku obmedzila alebo aj nadobro skončila, ale hulenie nie. Viete mi povedať aké riziká má čakajú, alebo ako bude napredovať môj zdravotný stav (hlavne to srdiečko) ak s marihuanou neprestanem ? A či sa vôbec ešte dokážem vrátiť k tým euforickým stavom, ktoré má tak ukľudňovali. Ďakujem za každú odpoveď a prajem príjemný deň.

Odpověděl: Markéta Kordová
Kláro, dobrý den,
obávám se, že nedokážeme odpovědět. Jaká rizika Vás čekají s ohledem na zdravotní potíže, které pociťujete, neumíme vyhodnotit. To by mohl pouze lékař na základě vyšetření (pokud by měl o Vás komplexní informace).
Ideální by bylo trávu nekonzumovat, ale to píšete, že nechcete.
Asi nic nezkazíte tím, když budete průběžně doplňovat hořčík a vápník, ale to nezaručuje, že budete bez potíží.
Kdybyste měla chuť, mrkněte na web www.koncimshulenim.cz - je tam plno užitečných informací, také k dispozici on-line léčba. Není nutně podmínkou, že pokud se do programu přihlásíte, musíte nutně se vším hned seknout, můžete se třeba snažit o menší konzumace, omezení...
Tak držím palce!
MK