Pozitivní nevědomky
Mandarinka
Hezký večer, od večera nespím, buší mi srdce.Udelala jsem si test z moči,je pozitivní.Nejsem uživatel.Pritel je také pozitivni, ale tvrdí ,že to není možné a testy jsou špatné Kam bychom mohli jet na krev,aby test byl stoprocentní,prosím? Děkuji Vám za odpověď.M.

Odpověděl: Amrit Sen
Mandarinko,
zdravím Vás, díky za důvěru. Doporučuji Vám test co nejdříve opakovat, nejlépe jiným typem multitestu na více typů drog, nebo amfetaminy a pervitin z moči.  Orientační "rychlotesty" se i přes svoji spolehlivost mohou někdy mohou splést.
100% spolehlivý je vždy jenom laboratorní test, není však úplně levný a jeho cena se může vyšplhat až na několik tisíc korun a provádí se na specializovaných pracovištích, například:
Ústav soudního lékařství a toxikologie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy, pracoviště toxikologie:
Ústřední toxikologická laboratoř
Ke Karlovu 2 (areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2)
128 08 Praha 2
Telefon: +420 224 911 267
+420 224 967 188
Web: https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie-toxikologie/
Pokyny pro zájemce o laboratorní vyšetření:
https://www.vfn.cz/wp-content/uploads/2020/01/USLTOX-pokyny.pdf
Toxikologické informační středisko
TIS non stop linky: +420 224 919 293
+420 224 915 402
Web: https://www.tis-cz.cz/
Zde a na dalších telefonických kontaktech se můžete informovat i o dalších specializovaných pracovištích v dalších regionech ČR.
Toxikologická laboratorní služba
(24 hod nepřetržitě pro vitální indikace akutních intoxikací)
Telefon: +420 224 911 267
Web: http://soudni.lf1.cuni.cz/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie-1-lf-uk-a-vfn
Ústav soudního lékařství a toxikologie 1. LF UK a VFN
Studničkova 4
128 21 Praha
Telefon: +420 224 968 615
+420 224 968 614
Web: https://soudni.lf1.cuni.cz/
Toxikologická laboratoř, Vojenský ústav soudního lékařství VÚSL
Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha
U Vojenské nemocnice 1200
169 02 Praha 6
Telefon: +420 973 208 333
E-mail: info@uvn.cz
Web: https://www.uvn.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=4590&Itemid=2048&lang=cs
Nepíšete, kdy mělo k případné intoxikaci dojít, to může být důležité k relevantní odpovědi na Váš dotaz. Přidávám přehled detekovatelnosti u nás nejčastěji užívaných drog.
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
- detekce ze slin do 14 dní, obdobně, jako z krve
Extáze (MDMA)
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 hodin
- detekce z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny
- detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití
- detekce ze slin, obdobná, jako z krve
Benzodiazepiny
-detekce benzodiazepinů se odvíjí od vylučovacího poločasu jednotlivých léků, u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech.
Dlouhodobě působící Diazepam a některé další benzodiazepiny jsou detekovatelné z moči až 3 týdny, vzácně déle.
-detekce ze slin je obdobná, jako z krve, tedy ve výrazně kratším časovém horizontu.
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
- detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
- detekce z krve 1 den
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve, ale velmi obtížná
Pokud by Vás někdo bez Vašeho vědomí a souhlasu intoxikoval, dopustil by se tak velmi závažného protiprávního jednání, které Vás mohlo ohrozit na zdraví i životě, s možným trestním postihem až na několik let nepodmíněně.
Pokud by Vám i laboratorní test vyšel pozitivně a potřebovala byste podporu v právní problematice, nebo měla další dotazy, kdykoli nás kontaktujte.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.