dotaz pervitin
Jitka
dobrý den měla bych dotaz ohledně pervitinu , moje známá je občasnou uživatelkou pervitinu a poslední dobou ji neustále po užití trápí nepříjemné hleny které se hodně těžko dostávají ven , je dobrý při šnupání užívat něco na odhlenění , nebo má vliv usazený hlen na účinek drogy ? může působit droga potom slaběji ? Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Jitko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že máte starost o kamarádku, ještě lepší však bude, když nám napíše sama, nebo se zajde poradit s pracovníky do nejbližšího kontaktního centra, adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobné služby, která poskytuje poradenství a další bezplatné odborné služby uživatelům návykových látek, či se zdravotníky spádového terénního programu.
Takto na dálku je velmi těžké odpovídat na dotazy zdravotního charakteru, tím spíš někomu, kdo má informaci předat ještě někomu dalšímu.
Samozřejmě vůbec nejlepší by bylo, kdyby známá konzultovala potíže s lékařem, jen ten může ze své pozice předepsat, nebo doporučit léky, které by jí možná mohly pomoci.
Každý člověk je neopakovatelný originál a drogy na něj mohou působit a účinkovat různě, stejně, jako se dopady jejich užívání mohou u jednotlivců lišit. I bude nejvýhodnější, aby známá absolvovala odboré vyšetření lékařem, kterému by se měla otevřeně svěřit se všemi okolnostmi, které by mohly s potížemi souviset.
Naopak nedoporučuji zkoušet léky, nebo léčebné prostředky, bez lékařsého vyšetření a předepsáním lékařem. V opačném případě existuje riziko, že by mohly nežádoucím způsobem interreagovat, nebo způsobit další potíže.
Co však mohu s klidným svědomím doporučit, je striktní dodržování pitného režimu, odpočinek a pervitinu se vyhýbat, nebo aspoň snížit frakvenci a intenzitu jeho užívání na minimum.
Stačí takto?
Přeji Vám i známé vše dobré,
Amrit Sen.