Promiňte...
R.N.
S bratrem není možná rozumná komunikace, o své závislosti (kterou mu prostě tolerovat už nemůžeme a více nechceme, podle mého názoru, když už 7 let slibuje , že se změní, měli jsme trpělivosti dost, ať už z pochopitelných obav o jeho život, nebo kvůli konfliktu se zákonem, zejména potom, co si "vypůjčil" doklady jednoho člena rodiny a prokazoval se jimi) se nechce bavit, odpovídá slovy že jeho závislost je jen náš názor na věc, že je úplně v pořádku, že je to JEHO ŽIVOT, slíbí všechno na světě, ale pak si dělá co chce a zámky u dveří také nemůžeme každý den měnit ("ztrácí" neustále klíče) navíc by to bylo možno považovat za nezákonné. Máme z něj takový pocit, že těmi scénami a vyhrožováním si jen vynucuje svůj relativně pohodlný život, aby nemusel platit svoji poměrnou část nájmu, kterou by měl, jako jeden z vlastníků bytu, nepochybně za sebe platit. (to by se asi musel přestat válet jako to čuně a začít někde vydělávat, což je mu značně proti srsti) Mám obavy,po přečtení vaší minulé odpovědi, že to asi svedete na naši výchovu a nebudete se tím ani zabývat, nevěříte, jaké peklo je to žít s tak tvrdohlavým a sebejistým člověkem, kterého poslední dobou ale na nic pořádného prostě neužije.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, mrzí mě, jestli máte z mé poslední odpovědi pocit nepochopení. Snažila jsem se jen poukázat na to, že dost věcí je zdánlivě neřešitelných prostě proto, že nefunguje komunikace. Máte ale pravdu v tom, že není vůbec lehké žít s takovým člověkem v jedné domácnosti, pokud nerespektuje základní pravidla a nechce se o nich ani bavit. Proč si je tak jistý, že za takových okolností bude v bytě bydlet dál? Pokud neplní základní povinnosti, jako je nájem... Vyvíjí se nějak celá situace? Co se teď změnilo, že jste se rozhodli s tím něco dělat a ozvali se? Podnikli jste už nějaké kroky, jak mu zabránit zneužívat bydlení, doklady ostatních apod.? Já vím, že je to spousta otázek a žádná rada, ale opravdu toho o celé situaci moc nevím. Kdyby se Vám to nechtělo vypisovat, můžete také zavolat na naši poradenskou linku do K-centra, na tel. 283 872 186. Určitě se ozvěte.