Doplňující informace
Ivana matka
Dcera dobrovolně nastoupila po léčbě v Beřkovicích do komunity. Kde vydržela měsíc, našla si tam přítele a spolu se rozhodli odejít. Začít znovu užívat pervitin chtěla už v komunitě. Stěhují se na ubytovnu. Hned po propuštění drogu užila.

Odpověděl: Markéta Kordová
Ivano, opět Vás zdravím,
děkuji za doplnění informací.
Chápu, že jste z toho asi zklamaná. Dcera nástupem do léčby, Vám zřejmě dala naději, že se vše zlepší, bohužel, ale z léčby odešla v počátcích a Vy máte strach, nevíte si rady, to je vše pochopitelné.
Zbavení/omezení svéprávnosti může rozhodnout jen soud, má to své přesné postupy a pravidla, není to jen tak. Neumím odhadnout, jak na tom dcera je a zda splňuje nějaká kritéria, aby k tomuto účelu byl možný podat návrh.
Hovořila jste na toto téma s ošetřujícím lékařem v léčebně? Pokud ano, jaký on měl na to názor? Uváděla jste v předchozím dotazu, že dcera byla skoro rok průběžně hospitalizována, má dcera krom závislosti také nějakou psychiatrickou diagnózu? Páchala pod vlivem drog trestnou činnost?
Je potřeba mít více ucelených informací o celkové situaci, postupném vývoji. Obávám se, že to asi zde na internetové poradně moc vyřešit nelze. Nemáte zájem se zastavit u nás v Poradně pro rodiče a vše podrobněji probrat v osobním kontaktu? Asi Vám to nezaručí, že se Vám dcera vrátí domů, ale myslím, že by se Vám dost ulevilo, kdybyste měla prostor o všem, co je třeba mluvit. Jak to vidíte?
Markéta Kordová