Pervitin-škodlivost
Tomáš
Dobrý den.
Chtěl jsem se zeptat jestli může být methanfetamin nebo amfetamin v menších dávkách , užívaný jednou cca za 2-3 měsíce zdraví prospěšný ? Případně v čem?Jestli to může zlepšit myšlení nebo třeba zrychlit metabolismus a jiné?Nebo je to prostě chemie a jed a do těla to prostě nepatří a jakékoliv užívání těchto látek škodí zdraví a organismu?? Děkuji za přidané informace

Odpověděl: Markéta Kordová
Tomáši, dobrý den,
prospěšný určitě není. Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita konkrétní látky a tím pak dopad na organismus a psychiku. Dále pak nikdy nelze vědět, jaké další příměsi látka obsahuje. Není neobvyklé u distribuovaných drog, že prodejci drogy různě obohacují dalšími příměsi, aby navýšili své zisky, tyto látky navíc mohou být v konečném výsledku leckdy škodlivější než pervitin samotný, bohužel.
Z tohoto důvodu nelze moc dobře předem vědět, co a jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a jak na to bude reagovat organismus, psychika...
Obsahy drog se mohou tak různit, že na podobné otázky bohužel nelze zodpovědně odpovědět, pokud není známo jejich přesné složení.
I přes užívání nízkých dávek v delších intervalech se dá vypěstovat návyk, na to bych určitě nezapomínala. Plno našich klientů, také začalo nevinně ,,jednou za čas" a již k nám dochází roky...
Závislost se dá vypěstovat na všech nelegálních drogách, nejsou zakázané pro nic za nic, protože mají širokou škálu různých rizik.
Pokud uvažujete o experimentu, doporučuji to vše ještě řádně zvážit, rizika a dopady za to opravdu nestojí.
Kdyby Vás ještě něco zajímalo, klidně ještě napište.
S pozdravem, MK