pervitin v tehotenstvi
Jana
Dobry den poradno, Jsem tehotna,pozila jsem pervitin asi jiz v dobe tehotenstvi 2x na zacatku a na konci mesice,nejsem na nem zavisla bylo to poprve ale ted kdyz jsem zjistila ze jsem tehotna mam starost o dite,chci se zeptat zda-li jsem mohla narusit vyvoj plodu,ci nikoliv.Jde mi jen o zdravi ditete a pokud by nemelo byt zdrave radeji aby nebylo.Nevim co delat prosim poradte.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vůbec se Vám nedivím, že máte obavy, ale je dobře, že berete situaci vážně. To, jestli pervitin poškodí dítě, je těžké říci. Může, ale nemusí, je to látka, která do těla nepatří a na začátku těhotenství je o to víc nebezpečná, protože dítě prochází nejdůležitější fází vývoje. Ale abyste měla jistotu, jak na tom jste, je nutné, aby jste se nechala vyšetřit lékařem. Vůbec bych se nebála, pro zdraví dítěte, mu i říct, co se Vám přihodilo, aby věděl na co se má zaměřit. Jedině tak budete mít jistotu (i když samozřejmě ne stoprocentní, ta není nikdy). Pokud byste měla obavy svěřit se svému lékaři, zkusím Vám napsat kontakt na někoho, kdo pracuje i s uživatelkami drog, jen napište město nebo okres. Doufám, že Vaše obavy jsou zbytečné a všechno bude v pořádku. Přeji hodně štěstí a kdyby jste měla ještě nějaké nejistoty určitě se ozvěte.