Halucinace
Ixmenka
Dobrý den, můj manžel má s předchozího manželství syna 25let,nejakou dobu něco bere, myslíme si že pervitin a kouří i marihuanu, předevčírem začal odsunovat v obýváku nábytek a furt dokola říkal, že ho někdo odposlouchává, že je napýchnutý, manžel ho sklidil, ale druhý den volala babička, že jí vzal setobox a že zase šílí že je zas napíchnutý, že ho furt někdo odposlouchává, vyndavá věci ze šuplíků a ani si nepamatuje kam skoval babičce ten setobox, že prý žádný nebral, před nějakou dobou asi před půl a více rokem už toto měl jeho matka si ho vzala k sobě domů a jezdila sním k lékaři, ale pak už ho doma nechtěla a on se zase odstěhoval k babičce a zas to začalo,prosím poradíte co sním má manžel dělat? Má ho dát někam na léčení? Nebo k lékaři? Děkuji za Vaši odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Ixmenko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Nevlastní syn v lepším případě prochází toxickou psychózou, nebo opakovanými psychózami  způsobenými užíváním pervitinu, v horším případě mohlo dojít k nastartování, nebo prohloubení psychického onemocnění.
Jde o stav, kdy může být uživatel nebezpečný sobě i okolí, doporučuji Vám tedy, pokud to bude možné, zkusit s ním vykomunikovat lékařský zásah, případně i bez jeho souhlasu volat rychlou lékařskou pomoc, v krajním případě za asistence policie.
I když s velkou pravděpodobností následně hospitalizovaný syn podepíše reverz a opustí lékařské zařízení, přečká v bezpečí čas nejhorší krize.
Otci i Vám doporučuji, abyste bez otálení zavolali do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby, která poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvili si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak postupovat a jak ji dál řešit, zároveň vás upozorní na chyby, kterým byste se měli vyhnout. Dozvíte se, jak v součinnosti s rodinou s nevlastním synem komunikovat a jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám a dobrovolnému kontaktu s odbornou podporou a pomocí.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete využít služeb naší specializované bezplatné poradny:
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/pervitin/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak situaci prožíváte a jak se vyvíjí, jestli Vám byla odpověď k užitku.
Držím palce!
Amrit Sen.