substituce akutně
Ivo
mám abstinenční příznaky a nemám již kde sehnat další opiátové léky.Potřebuji jít do zaměstnání a bez tohoto to půjde asi jen ztěží nebo spíše vůbec ne.Práci mám,ale nyní jsem na neschopence po Covidu.Z těchto důvodů jsem se rozhodl pro substituci Suboxonem.Injekce si nepíchám a abstinovat nehodlám,opiáty mi dělají dobře a nic mne nebolí.Tak to vnímám já.Ovšem zde v JČ kraji je momentálně kapacita naplněna,ale jsem v pořadníku.Je to opravdu patová situace,která nemá řešení?Recept mi zatím nikdo zde není ochoten vystavit i po seznámení se s okolnostmi.Známého lékaře nemám a na přeplácení léků na černo také ne a krást nehodlám.A už mne to 5 dnů celé pěkně štve.Nepředstavoval jsem si že v dnešní době to bude legálně takový problém,to bych se na substituci zapsal s notným předstihem.Před 15 lety s tím předepsáním tuším nebyla taková patálie.Nemohl by mi nějaký lékař z Prahy poslat e-recept?Prý to je možné.Tedy na nějaké to překlenovací období,než mne vezmou do programu.Jsem z toho už docela otrávený a nevím si rady.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím,
chápu, že je Vám špatně, je to asi nesnesitelné...
Bohužel, pomoc Vám nedokážeme, Vaše zakázka je nad rámec internetového poradenství.
Naše organizace má svá zařízení v Praze, Vy jste v Jižních Čechách. Kolega Vám v předchozích odpovědích dal patřičné kontakty, které můžete využít a informovat se o možnostech, které se dají ve Vašem kraji využít.
Je jiná doba, to, co šlo možná v minulosti, dnes již nejde. Opiátové recepty (s modrým pruhem) se nedají posílat jako e-recepty. Někteří obvodní lékaři mají oprávnění recepty s modrým pruhem vystavovat, ale netuším, jak je to u Vás ve Vašem kraji u konkrétních lékařů.
Možná by nebylo od věci, se optat v Kontaktním centru u Vás, určitě mají lepší, a především aktuální přehled o poskytovaných službách ve Vašem kraji a případných dalších možnostech.
Omlouvám se, že Vám nemůžeme pomoc, ale opravdu je Váš požadavek nad rámec našich možností.
Markéta Kordová (koordinátor Drogové poradny SANANIM)