Problém s pervitinem
Vejju
Dobrý den můj přítel, co vím tak už od loňského léta užívá pervitin s nejlepším kamarádem. Dříve to měl 1x za 3 týdny, ale poslední dobou je jeho interval 1x za 10-11dní. Prosím jak mu mohu pomoci, máme 20 měsíční dceru a nechci, aby nám to zničilo vztah a rodinu. Kam se mohu obrátit co mohu dělat? On si uvědomuje, že to dělá často, ale chce to zvládnout sám jenže se obávám, že už to úplně není v jeho silách.

Odpověděl: Amrit Sen
Vejju, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, jsou na místě, dobře, že píšete. Doporučuji Vám, jako první krok zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby blízkým uživatelů návykových látek, není nad osobní pohovor.
Znamená to vyhledat odbornou podporu a pomoc především pro Vás, protože tím, kdo ji v tomto čase potřebuje především, jste Vy. Trápíte se a kdo nedokáže pomoci sobě, těžko je co platný někomu dalšímu, v souvislosti s partnerem užívajícím drogy to platí dvojnásob. Kontaktujte tedy pracovníky spádové adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám zkušený pracovník/ce doporučí jak ji řešit, jaké konkrétní kroky pro sebe, děti i partnera můžete podniknout, jaké mantinely nastavit, jak je držet a s ním komunikovat. Zároveň Vás upozorní na chyby, ktgerých byste se měla vyvarovat a dozvíte se, jak se lze pokusit podpořit motivaci partnera k pozitivním změnám, protože bez ní, aniž by Vám partner vyšel vstříc, Vás i rodinu s největší pravděpodobností čeká jen prohlubování problémů a trápení.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat ke konzultaci v našem specializovaném zařízení:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/pervitin/
Přeji Vám, dětem i partnerovi vše dobré,
držím palce! Amrit Sen