jak si vydobít svobodu?
malá jana
Dobrý den, jmenuju se Jana a je mi 16.matka se mi odstěhovala do pardubic a já žiju s otcem a jeho starou ve Frýdku-místku.moc hulím a rodiče to zjistili.rozhodli se nikam mě nepouštět.nedávají mi žádné peníze a po škole musím hned domu a máme-li nějakou exkurzi,vyzvedává mě přímo ze školního autobusu a odváží domů.žádné posezení v parku s kámošema,nebo nějaká akce neexistuje.sere mě to a zesměšńuje.jenže on neví,že mám záhul doma a když nemůžu být s děckama,tak hulím doma,nebo ve škole.(to on ale neví.nepozná to na mě.ať žijou oční kapky:)...).Prostě když budu chtít,tak hulit budu,i když budu sedět doma a on s tím nic neudělá.nechápe,že tím,že budu sedět doma ničeho nedocílí,protože z toho mám depky a hulím tak i tak.když se nemůžu zdržet v žádné společnosti a užít si normální srandu,tak si tu srandu chci užít aspoň na tu hodinu,než dojedu domů.já bych opravdu tak nesmažila,kdyby mě otec tak hrozně neomezoval,protože já to sama nechci.nedělá mi to dobře.taťka je hrozně hodný.je to jediný člověk,který by se pro mě rozkrájel,ale tu svou péči často vede směrem,který mě zničí mnohem víc,než kdyby ji neměl.ale to on určitě nechce.uvažuju mu to říct,že když mě vězní doma,tak hulím mnohem víc než venku.jenže nebude mi to věřit,protože jsem ztratila jeho důvěru.nechci ho podvádět,jenže když člověk kupuje drogy,tak to bez podvůdků nejde.já nechci brát drogy.jsem malá hodná holka,ale co jiného mám kurva jako dělat?!!!kdybych měla volnost tak si drogu vezmu příležitostně,protože chci něco v životě dokázat.nechávám obvykle lidi brát za sebe a pak je snima prdel a já jsem čistá a bavím se snima.ale v situaci v jaké jsem,jsem s lidma jen tak půl hodky po skole.tak si s nima neco dám,pobavím se pár minut a pak stav a nějakou srandu prožívám doma.na hovno.čím víc mi bude zakazovat,tím víc budu brát drogy.prosím Vás o radu,jak se sním mám pokusit dojít k nějakému kompromisu?nechci už ubližovat ani jemu,ani sobě. dík moc, malá jana

Odpověděl: Jana Justinová
Ahoj malá Jano, vypadá to, že si docela dobře uvědomuješ, jak je tahle situace nevyhovující. Máš pravdu, že by to chtělo si s tátou promluvit. Myslím, že tohle by ti asi i uvěřil, i když mu to asi nebude úplně vhod. Jestli máš fakt jasno v tom, že nebudeš brát žádné srogy (jestli chceš v životě něco dokázat jak píšeš, bylo by to asi i docela rozumné), můžeš mu nabídnout i nějakou možnost kontroly, pokud by ti nevěřil. Je možné třeba dělat doma testy z moči na drogy, pokud s tím budeš souhlasit. Jestli si ale chceš sem tam dát, asi není úplně fér tátovi říkat, ať ti dá volnost a důvěru a že to pak bude lepší, ne? Kdyby sis chtěla o tom promluvit třeba po telefonu, není problém zavolat k nám do K-centra na tel. 283 872 186. Budu ráda, když i znovu napíšeš, jak ses rozhodla...