Marihuana při jaterní mononukleóze
Filip.f
Dobrý den, dnes mi zjistili že mám jaterní mononukleózu a s tímto se váže i přísná dieta. Alkohol naprosto omezím ale mohu užívat marihuanu? Myslím tím 1-2x za měsíc kde si dám na oslavě místo alkoholu joint. Nejsem pravidelný kuřák "trávy".
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Filipe,
THC, účinná látka marihuany, je značná zátěž pro játra zdravé, natož pak pro játra poškozené mononukleózou. THC snižuje aktivitu imunitního systému. Právě po zmíněné mononukleóze je dotyčná osoba s touto diagnózou náchylnější k nemocem obecně. Měla by být více opatrnější k různým vlivům, aby oslabený organismus nepodlehl virům, infekcím apod... Konzumace THC by toto oslabení pouze podpořila. Játra hrají podstatnou roli při procesu rozkladu drogy (metabolizace), protože právě v játrech se droga rozkládá.
Pokud právě proděláváte mononukleózu nebo jiné infekční onemocnění zasahující játra, pak jsou jakékoliv drogy o to nebezpečnější než kdy jindy. Po léčbě mononukleózy se doporučuje alespoň roční abstinence (platí to i pro alkohol). Je to pouze orientační informace, záleží na individualitě organismu, jaterní testy se mohou vrátit do normálu dříve, ale i později. Vždy existuje riziko, že játra, která jsou již poškozena, budou další zátěž zvládat obtížně.
To byste měl brát v potaz. Dodržovat léčebný režim, pravidelné kontroly u lékaře, držení diety, abstinence, užívat léky, tak jak máte a zbytečně neriskovat své zdraví.
Nicméně, je dobře, že si sháníte informace. Doporučuji se jimi držet.
Mějte se hezky. Přeji, ať se brzy uzdravíte.
S pozdravem, MK