Nezbláznil se mi vnuk?
M.K.
Můj osmiletý vnuk tvrdí občas před kamarády že mu rostou křídla a při chůzi, jako že by ve výponu na špičkách a v mírném předklonu, přitom jako by přepadává dopředu. Také mívá rozšířené zorničky, jakýsi podivný výraz v obličeji a často trpí nechutenstvím, občas se jaksi zasekne a jen se tak chvíli rýpe v jídle, nebo, když po něm něco chceme,místo aby poslech tak "zamrzne" kolikrát už mu otec nebo já dali zleva-zprava, domníváme se, že nám to dělá naschvál,ale on se potom tváří jako vygumovaný debííílek...(snažte se pochopit naše bezedné zoufalství a nervy nadranc z takového pohledu...) Prosím Vás, na pohádky je už přece starý, prosím Vás, moje matka v jeho věku už musela a byla zcela schopná pracovat u Bati, já jsem se už od ranného věku musela starat o domácnost a své mladší dcery, za svého syna ručím, po něm to pochytit NIJAK nemohl,všichni na mé straně jsme poctiví křesťané a mentální ani jiné postižení po té jeho vysokoškolsky obdělané, Pán odpusť, couře (bohužel ale nynější ženě), co na ni zatím nenechá dopustit, u vnuka nebylo nikdy diagnostikováno, nemůže to být následek zneužívání nějaké omamné látky? Máme silné obavy z možných následků takovýho svinstva v tak ranném věku. Měli by jste vidět tu jeho matku, ta na mě absolutně nedá, vychovávat to neumí, že jí ho rači soud nezabaví, jsem přesvědčena, že bych to se synem zvládla lépe bez ní, dělá všechno opačně a nám, Pán odpusť, na sviňu.... Nejraději by sme to z něj zavčas vytloukli, ale kde vzít tu jistotu, že už není pozdě a nebudeme ho muset strčit do blběškoly nebo rovnou cvokárny ! Prosíme Vás, pokud nám můžete a umíte skutečně rozumně poradit, snažte se vyhnout, Pán odpusť, žvástům o rodinném zázemí, které na nás vychrlili místní psychologové místo nějaké logické a přímé odpovědi, a věnujte se přímo problému. Nebo je ta věc tak složitá nebo zcela beznadějná, že není rozumné odovědi? Netoužíme po jakékoliv útěše, ale po jasném řešení.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, předem se omlouvám za opožděné zodpovězení Vašeho dotazu. Chcete jasný návod na řešení problému který se vlastně netýká Vašeho vnuka, ale spíše Vás. Překvapuje mě, že vůbec pojímáte podezření na osmileté dítě a máte takovou tendenci zasahovat do výchovy jeho rodičů. Vaše ideály o chování dítěte /viz Vaše matka v osmi letech/ jsou nenávratně pryč.... Pokud však budete vrážet mezi jeho rodiče pomyslný klín a štěpit jejich výchovu, může mít Váš vnuk na problémy zaděláno a to snad nechcete? Anebo ano? Hezký den