Co s tím?
R.N.
Můj bratr podlehl vizi své geniality do které si ho stylizoval náš otec a po jeho rozchodu s matkou s námi přestal komunikovat. Trpěl prý těžkými depresemi,bral nějaké prášky na předpis od psychiatrů z Bohunic, po kterých mu ale tuhly svaly, takže někdy měl hubu jako Ransdorf a slintal z koutku... až skončil u drog. Došlo to už až tak daleko, že se pokouší, asi neůspěšně, uvařit si vlastní zřejmě pervitin (perník,péčko, piko,pervoš,perváč,pervers,provitamin,Pí-complex,pikaču,Pedro,perwool,prašan, prašádam, jak tomu říkají jeho asi taky betelně vyšňupaný kamoši, jejichž zákonné zástupce marně sháníme, aby s nimi něco udělali) a naposledy se tou svou sloučeninou málem otrávil a musela ho zachraňovat pohotovost(téměř ho nechali zemřít, je nějaká nová móda jezdit se sanitou bez lékaře a pokud možno,o hodinu dýl, diagnostikovali mu pak ve špitále otravu, prý fosgenem) Ani to ho ale neodradilo a našel si nějakou podezřelou partu kamošů, se kterou se toulá po nocích, místo aby plnil povinnosti normálního života, jeho vize osobní geniality se snad tím fetováním ještě upevnila. On nevidí, že je chudák, po kterém jdou policajti a je marné mu vysvětlovat, že mu, jako nedávno dospělému, může tentokrát hrozit až 10 let natrvrdo. Je pro něj ještě nějaká cesta mezi normální lidi, nebo se máme smířit s tím, že si do našeho bytu ( na který má, jako dospělý také určité právo) nasadil bandu feťáků, kterou proti své vůli vlastně musíme živit,když se vrátí z toulek, vypadá občas, jako by se "rval s kočkama", věčně spí před rožnutou televizí a do toho hulákají z hi-fi Offsprings nebo Root nebo jiné "tuc..tucc..buch buch tuc...ůůůůůůáááááblééé", až nám sousedi vztekem div nezboří stěny a "nesmí se na něj sáhnout" jinak vyvolá scénu a vyhrožuje veřejnou sebevraždou? (například upálení na Václaváku nebo na Hradě...) Často nás už napadá, že by to pro něj i pro nás mohlo být víceméně vysvobození. (otec je vícméně nezvěstný a nikoho jiného nebyl ještě můj bratr ochotný poslechnout)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jasně, že je pro Vašeho bratra ještě cesta mezi normální lidi, jen by musel chtít. Bez toho asi nic moc nedokážete. Rozhodně by ale asi bylo dobré vyjasnit si s ním nějaké podmínky, za kterých bude Vaše vzájemné soužití v jednom bytě probíhat, jako např., že když už musí brát (vyhovuje mu to a Vy jste ochotní to tolerovat), nebude si aspoň domů vodit další kamarády, kteří berou, a podobně. Je mi jasné, že bydlet v takovém bytě asi není nic moc. Na druhou stranu, možná v tom Váš bratr není zas tak spokojený, jak to vypadá, když pomýšlí na sebevraždu, a prostě chce jen upoutat Vaši pozornost a vlastně si říká o pomoc. Bavíte se s ním o jeho životním stylu, braní atd.? Napsal jste toho přeci jen dost málo, takže kdyby jste chtěl celou situaci probrat podrobněji, ještě se ozvěte. Zatím hodně trpělivosti.