Hledám pravdu
Hana z Olomouce
vyrůstala jsem v katolické rodině a tam mě stále valili šrouby do hlavy, že sex a drogy smrdí peklem a věčným zatracením, takže, když jsem si poprvé vzala extázi, na dance párty, cítila jsem se potom mizerně, jako bych vstoupila do světa dědičného hříchu a na vznešeném chrámu mé čistoty se objevily pukliny. O to ale nejde.S rodinou již dlouho nežiji. Časem jsem zjistila, jak mnoho osob veřejného života i v církvi vlastně si něčím "vypomáhá" ( třeba Maxa, Hůlka, Bílá, Šantal a kupa zahraničních umělců, nebo cestovatelé Zikmund a Kolbaba, literáti J.X.Doležal, Brezina,Hausnerová, Pawlowská... a koneckonců, V.Havel v šedesátých, jak mě prozradilo pár jeho přátel, taky pašoval a užíval.A jeden arcibiskup snad užívá nějaké morfium nebo co. A ty legendy o politicích Palasovi, Březinovi, Sobotkovi, Mejstříkovi, Uhlovi,Marešovi a tak podobně možná také obsahují "balvan" pravdy.) A že se tady vlastně ta drogová problematika tak nějak přepíná. Je to, podle mých zkušeností vlastně něco asi tak obvyklého, jako kouření,vždyť zkuste najít na technopárty někoho, kdo se výborně baví a přitom si nevzal. Nebo se zeptejte i úspěšných studentů,kolik z nich je čistých, podle statistik bere až 8o procent už na základní škole. V poslední době zkouším LSD a můžu potvrdit, že tak výborné a bohaté pocity z okolního světa a tak vydatný spánek jsem v životě nezažila. A tak se ptám: Jsou skutečně takzvané návykové látky až tak nebezpečné, jak se furt tvrdí? A v čem tedy asi tak nejvíce to nebezpečí spočívá? ( tím samozřejmě nemyslím rizika vnášená sem kriminalizací těchto a podobných jednání ani vliv kriminálního pozadí, posud to zatím plně chápu) Já zatím na sobě nic negativního nevnímám, naopak,říkají o mě, jak jsem skvělá,věřím, že drogy "za mě udělaly vejšku" pomohly mě zahodit trému, upjatost, deprese a podobný negativizmy. Takže jim vděčím za to, že dnes nesedím někde v klášteře nebo v šaškecu. Vlastně mě tak nahradily to, co ve mě svojí dojemnou katolickou péčí brutálně a systematicky vyvraždila má "slušná" a vážená rodina. Ono i to slovo,název "droga" znamená podle sémantického slovníku "cestu" ( tedy pro mě něco zcela pozitivního) nebo něco "vzácné, drahé, ceněné, vážené" A možná že je to s drogou v podstatě jako s kdysi tolik proklínaným a zatracovaným korzetem, dnes se zjistilo, že nosit ho je v podstatě zdravější než nechat si "řezat do těla" ( kvůli liposukci, implantátům, stahování žaludku, zkracování střev, odnímání žeber nebo zužování pánve ...sorry, ale kdo tak asi dnes souhlasí s tím že by měl připomínat Michaela Jacksona nebo dokonce prošívanou deku) a korzet tedy znovu přichází do módy, tentokrát s požehnáním od vědeckých kapacit. A kdo by nechtěl být "IN". Jsem také přesvědčená, kdyby mě mí páni rodičové "vychovávali třeba právě nucením do korzetu", místo klasicky křesťansky-česko-německého "vyrážení zubů" a bití do citlivých částí těla vším, co přijde pod ruku, než ta se unaví a vystřídá ji noha,doprovázeného řevem, že za minutu se stejně otřepu a vrátím se ke hříchu protože jsem děvka...(až do 24 let jsem byla pana...gynekolog Vám to může potvrdit, ke drogám jsem se uchýlila až v samostatném životě, daly mi sílu říct "ne" mému dobře situovanému, rodiči schválenému, ale značně otrlému, asi o 18 let staršímu nastávajícímu,který už, i když je také Věřící, měl za sebou rozvod a jen toužil po "mladé služtičce" pro své syny více než po "perspektivním svazku"...), zdůvodněného tím, že mě to zachrání před ještě větší bolestí "Pekla" a takže bych vlastně měla líbat rodičům ruce i nohy, neměla bych dnes na těle jizvy.( mimochodem, ta paní z děcáku, kterou na moji kontrolu poslala (několikrát) tenkrát za komančů základka, když se dozvěděla, kdo jsou mí rodiče, "zratila zrak" a věřila, že ty podlitiny jsou od chřipky a má rodina se tak dnes může halasně chlubit, jak těžce byla perzekuovaná režimem pro svou neochvějnou Víru a svůj údajný bavorský původ, případně také pro to, že někteří signatáři Charty77 a podobných věcí jsou její členové a nebo aspoň přátelé) Nebo je to všecno jinak a budu mít třeba neplodný potomky nebo zblbnu a budu jednoho dne mlátit hlavou do zdi, až si rozšmelcuju CNS ? Jen mě zbytečně hloupě nestrašte, už se Vám to stejně nepovede, peklo mého mládí mě doživotně imunizovalo proti jakékoliv, i třeba dobře míněné propagandě!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, teď po pravdě řečeno nevím, co Vám vlastně můžeme nabídnout. na jednu stranu chcete znát rizika drog, na druhou nechcete, abych Vás strašila...bez toho to ale asi nepůjde. Protože je toho opravdu spousta a každá droga má svá specifika,asi Vás spíše odkážu na naše stránky drogové poradny, kde máte podrobně o všech hlavních drogách psáno. Stejně bych se jen opakovala. To, že mnoho lidí drogám propadlo je jistě pravda, ale na druhé straně by bylo také dobré věnovat pozornost tomu, co to z nich udělalo. Věřím, že po takovém dětštví, jaké jste si prožila, Vám vše co je zakázáno Vaší rodinou a církví a co zavání svobodou připadá jako zajímavé a skvělé, ale nic není černobílé a pravděpodobně by se o drogách tolik nemluvilo a nediskutovalo, kdyby to byly opravdu jen neškodné zábavní pilulky ?! A ještě mě zaujala jedna věc - drogy za Vás vystudovaly, drogy za Vás spí, drogy za Vás sní...jste ještě vůbec sama sebou? A myslíte, že to ty drogy dělají zadarmo???