pecko3
luna
Mila pani Jana, vdaka za rychlu odpoved. Ozyvam sa znovu, viete, "topiaci sa aj slamky chyta". Este detail k minulej korespodencii. Syn suhlasil s "odobratim" pasu v obdobi "pod pernikom". A vtedy bol ochotny vselico, co po 2 - 3 tyzdnoch uz nebola pravda. Jeho navstevy u specialistky, myslim, ze boli uzitocne (aj ked boli raz do tyzdna) ona kladla doraz dost na to, ze vidi aj iste psychicke problemy. Nam je to tazko posudit, pretoze, zlost, nervozita a ista vztahovacnost su zrejme priznacne pre abstak. Zial, este stale vo mne rezonuje moj telefonat s prim. N. z Ps. O. Prahy, ktory mi povedal" prijedte se ku nam podivat a uvidite jak dokaze pervitin nadelat z lidi perfektni blazni". Nas problem sa zhorsil pred 1-2 mesiacmi (uz bola manz. odstahovana), ked syn vyhlasil, ze odmieta pokracovat s doktormi - chce si od nich "oddychnut". Vseliak som ho prehovaral, pravda typicky rys syna je tvrdohlavost a opozicia a hlavne hladanie vinnikov vsade inde len tam nie, kde je problem. Nechcem zatazovat, predsa len Vas prosim o radu: coho sa drzat ako hlavnych bodov v tomto obdobi - aspon najblizsie 2 mesiace. Na co sa sustredit? Ako prakticky zorientovat syna, aby konecne zacal aspon perspektivne rozmyslat o liecbe?Da sa s Vami o.i. spojit napr. telefonicky, kedze nechcem zatazovat opakovanymi a detailnymi dotazmi v tomto fore (aj ked viem, ze to ma vychovny ciel) Vopred Vam dakujem

Odpověděl: Jana Justinová
Zdravím Vás opět na dálku, doufala jsem, že právě dobrého vztahu s doktorkou by se dalo chytit, že by ho ona nějak mohla motivovat, i když třeba pozvolna. Ale když píšete, že si od ní i ostatních doktorů chce odpočinout, asi to nebude ta pravá cesta, že? A co manželka, nebo škola? Jsou třeba tohle oblasti na kterých mu záleží? Bylo by dobré se ho zeptat, co mu drogy berou a co naopak dávají a z toho pak vycházet. Zkusit najít náhradu za to, co mu dávají a zdůraznit to, co mu berou. Ale to by bylo opravdu dobré probrat raději telefonicky. Můžete zavolat například o víkendu, v sobotu budu na telefonu v zaměstnání celý den, v neděli odpoledne. Ideální by bylo zavolat v sobotu dopoledne nebo některý den po osmé hodině večerní. Telefon je 283 872 186. Určitě se ozvěte. Pokud by Vám to nevyšlo a nechtěl byste psát do otevřého fóra, je možné dát dotaz jako "skrytý". Těším se na další spolupráci.