5 otázek ohledne xtc
Abstík
1. Můžou z poznat z odběru krve, který se provádí před operací, že sem brala extázi? Jak dlouho to jde z krve poznat? 2.Můžou¨poznat z odběru krve, který se provádí před operací, že je člověk HIV pozitivní? Nebo to jde jen ze speciálního testu? 3.Když si vezmu extázi, jsou nějaké příznaky toho, jak mohu poznat, že dochází k otoku mozku? 4.Může extáze zhoršit sluch? Poslední audio mi dopadlo špatně. 5.Je půlka extáze menší zlo než když si člověk vezme celý???

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, tak popoředě: 1. Standardně se před operací testy na drogy neprovádějí, museli by mít nějaký zvláštní důvod (jako třeba, že máte dostat anestesii a máte v kartě napsáno užívání opiátů v minulosti apod.). Jinak extáze je z krve i moči detekovatelná přibližně týden. 2. S HIV je situace trochu jiná, testy na HIV se provádí poměrně běžně při různých příležitostech. Vždy byste k nim ale měla dát souhlas. Jestli Vám je budou dělat nebo ne by Vám měl sdělit lékař, který předoperační vyšetření provádí. 3. Extáze způsobuje spoustu různých problémů, které všechny pravděpodobně ještě nejsou ani známy, ale myslím, že zrovna otok mozku nepatří k obvyklým. Nicméně, kdyby už k něčemu takovému došlo, mám pocit, že byste to nepoznala hned, možná po čase bolestmi hlavy. A jak Vás to vůbec napadlo? 4. Ani zhuršení sluchu není typické, pravděpodobnější je, že je způsobeno hlasitou hudbou, kterou možná posloucháte na techno a house party, kde se extáze běžně konzumuje. 5.V půlce extáze je polovina škodlivých látek, co v celé tabletě, takže by měla být menším zlem. Záleží ale hodně na tom, jaká extáze to je - půlka jednoho typu může být horší než celá tableta jiného druhu. Využíváte aspoň možnosti testování extází na parties? Říkám si, že máte docela dost problémů, které jsou dost možná s EXT spojené, nebo Vám to minimálně dlá spoustu starostí. Nestálo by za to obejít se bez tablet? Kdyby jste se chtěla dozvědět o extázích podrobné informace, najdete je na sránkách organizace Podané ruce www.extc.cz. Jinak přeji úspěšnou operaci.