gaba
máma
Dobrý den!V tisku jsem našla zmínku o droze gaba.Je prý velkou hrozbou (silnější než extáze a pervitin,prý velmi snadno vyrobitelná a levná).Můžete mi sdělit více informací? Děkuji!

Odpověděl: Bára Orlíková
Pravděpodobně máte na mysli látku GHB (gamma-hydroxy-butyrát; může se vyskytovat pod názvy tekutá extáze, liquid E, gaba...). Více informací najdete pod rubrikou GHB na stránkách www.extc.cz, které provozuje brněnské sdružení Podané ruce a jsou zaměřené na drogy objevující se na "taneční scéně". GHB má jiné účinky než pervitin nebo extáze a její užívání přináší mnoho, spíše zdravotních, rizik. Nicméně nevím, zda bych to posuzovala tak, že GHB je mnohokrát účinnější než extáze nebo pervitin, protože kupříkladu účinky pervitinu mohou být velmi razantní. Do nedávné doby nebyl tento typ drogy obvyklý a ani v současnosti myslím, že jeho užívání není přiliš časté. O tom, jakým způsobem se vyrábí a zda je její výroba možná z dostupných surovin, nemám žádné adekvátní informace. Doufám, že po přečtení článku na www.extc.cz, vám budou informace dostačovat. Pokud ne, pište dál a já se vám pokusím zjistit podrobnosti. p.s. Víte, ony informace z tisku o drogové problematice jsou často poněkud zkreslené, bohužel.