regenerace pameti
asperger
Rad bych se zeptal jak by se dala zregenerowat pamet po chronickem dlouhodobem abuzu THC? MAm problem s KP+DP...Co cholin, nootropika,BRAHMI,GABA a jine mozk."nutrienty" Co jine, treba "alternativni" farmaka (antiAlzheimer,jine leky na progredujici demence)

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud vím, tak podkladem ovlivnění paměti je aktivace CB1 receptorů v oblasti hippocampu, následně dochází k inhibici adenylátcyklázy a následně inhibici kalciových kanálů. Tolik alespoň kapitolka z farmakodynamiky. Na zlepšení poškození po chronickém hulení bohatě stačí nehulit a chovat se ke svému mozku alespoň trochu slušně. Tím mám na mysli neužívat toxické látky, hlavně alkohol a nehulit! S lékama bych moc neexperimentoval. Alespoň moje zkušenost (resp. zkušenost mojich klientů) ukazuje na to, že vyjma některých vyzkoušených preparátů (jako je piracetam, vitaminy skupiny B - nejlépe samostatně, ne B-komplex, magnesium - ideálně bych doporučil pít minerálku Magnesia) to další užívané látky spíše komplikují. Podle mě - a vřele doporučuju, pokud chcete aby se to zlepšilo je nejlepší stabilizovat životosprávu, normálně jíst, odpočívat, mozek trochu trénovat a užívat jen ty výše zmíněné podpůrné preparáty. Protože myslím, že ten proces moc neurychlíte, můžete ho ale zpomalit, nebo to celé zkomplikovat - spousta léků má nežádoucí účinky a spousta léků má nějaký specifický efekt, který třeba u teho zmíněného Alzheimera brání něčemu určitému. Ale to neznamená, že vám to v tomhle případě udělá dobře. Může tomu být přesně naopak. Kdyby jste měl pocit, že se chcete ještě na něco zeptat, klidně to udělejte. Protože mám dojem, že vás moje odpověď ouplně neuspokojí. Ale ono se snadněji odpovídá na dotaz, proč (ne)užívat nějaký konkrétní preparát. Ona problematika je celkem složitá a odpovídat na něco zeširoka znamená to buď hodně osekat nebo odpovědět v rozsahu menší učebnice. :-(