Závislá a těhotenství
Misa
Dobrý den, je mi 31 a od 14 let užívám pervitin... Od 16ti by se dalo říct pravidelně s pár měsíčními pauzami... Užívám nitrozilne.... Bohužel po tolika letech jsem na tom spíš normalni než sjeta...spis uz to beru abych mohla normalne fungovat.Coz je docela smutné.. Ziju s přítelem který taky užívá ale jen to kouří. Chodí normalne do prace a žijeme normalne v čistém bytě a fungujeme, jako normální pár.Ted jsem bohužel zjistila že jsem těhotná, přitom jsem mela problém otěhotnět, protože mám přes vajecnik cystu a mělo to jít ven i s vajíčkem ale bohužel teď se musí počkat. Chtěla jsem jit na interupci ale byla jsem už ve 3.mesici a jelikož mi je uz 31,tak by to pro mě bylo už rizikové...Byla jsem na tom hodně špatně psychicky, protože jsem dítě nechtela a jeste po celou dobu každý den užívala... Takze mam v sobě miminko..mam hrozny strach aby nebylo postižené nebo něco. Momentálně jsem ve 4.mesici.. Přestala jsem asi na 5 dní ale pak mi někdo řekl, že je to spatne, že beru léta a pro to tělo by to byl velký šok... Ze je lepsi brát pořád ale málo... Myslim si, že je to blbost... Prosím co mam delat? Mému gynekologovi to rozhodně říkat nebudu, propadla bych se hanbou a jsem z malého města, jestli chápete... Pak by me ještě zajímalo, jestli užívání ovlivní nebo zkresli odběr krve.. Nemyslím testy na drogy ale na různé vyšetření co mi teď dělají.. Myslim si, že když člověk ten den nic neužívá, že výsledné hodnoty testu jsou pak jiné než když si ten den dá... Děkuji moc za odpověď 😞

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Miso,
díky za obrovskou důvěru, se kterou se na nás obracíte. Díky.
Předně bych vás chtěla ujistit, že děláte dobře, že neužíváte. Ano, přestat užívat může být šok ... ale spíš psychický, než fyzický. Jestli jste už vysadila, zůstaňte u toho. Těhotenství je velká změna - psychická i fyzická, sveze-li se s ní vysazení pervitinu, dobře pro vás i pro miminko.
Jestli to chápu dobře, máte za sebou v tuhle chvíli těch šoků hned několik - nečekaně jste otěhotněla, zvažovala jste interupci a teď jste ve 4. měsíci těhotenství a strachujete se, že vaše užívání malému mohlo ublížit. Zároveň se bojíte toho, aby se o užívání v těhotenství nikdo nedověděl ... ani lékař, ani někdo z města, kde bydlíte. Je to tak?
V Sananimu, zařízení, které provozuje i tyto stránky, máme kolegyni, která se věnuje právě maminkám v podobné situaci jako je ta vaše. Nikomu nedává žádná jasná rozhřešení, ale může vám odpovědět na spoustu otázek, které se vám v tuhle chvíli honí hlavou, uklinidit vás v tom, že vždy máte na výběr, že všechno lze nějak zvládnout, a podpoří vás v krocích, pro které se sama rozhodnete. Kolegyně se jmenuje Ilona Preslová. Níže vám posílám kontakty. Klidně jí můžete jen napsat mail, nebo poslat zprávu, zavolat. Není třeba se hned osobně setkávat, naprosto chápeme obavy a i proto ctíme zachování a respektujeme touhu po zachování anonymity. Zároveň přikládám odkaz na stránky, kde se můžete dovědět spoustu zajímavých informací, přečíst si příběhy dalších žen, které se ocitly v podobné situaci.
stránky zde - nebojte se je propátrat, najdete tam kontakt na Ilonu Preslovou, informace o adopci, ale i příběhy žen, které si děti nechaly
kontakt na Ilonu Preslovou
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
Kontakt
Odborný garant: PhDr. Ilona Preslová
Telefon: 702 036 237
E-mail: preslova@sananim.cz, pece.dite@sananim.cz
S přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.